امنیت زائران اولویت اول آستان قدس رضوی است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: چیزی که برای ما مهم است و قدم اول به حساب می‌آید حفظ امنیت زائران است که تمامی ارگان‌ها از همه ظرفیت خود برای تحقق این امر استفاده می‌کنند.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مصطفی فیضی در نشست خبری که صبح امروز شنبه (۲۶ اسفندماه) در ساختمان ثامن مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آستان قدس رضوی در سال ۱۴۰۲ بنا بر تاکید تولیت معزز وظیفه حفظ، بازسازی و نوسازی حرم مطهر را داشته که در ابتدا شاید این اقدام عمرانی به نظر برسد، اما از نظر ما، نگاه فرهنگی بوده است. زیرگذر حرم، پروژه بزرگی بود که با همکاری مدیریت شهری صورت گرفت.

وی افزود: ما در بخش‌های فرهنگی حرم مطهر به بخش‌های مهدکودک، دبستان، دبیرستان، دانشگاه‌ها و خانواده‌ها توجه کرده و فعالیت‌های کمّی و کیفی در این زمینه‌ها داشته است.

امنیت زائران اولویت اول آستان قدس رضوی است

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: با شروع ماه مبارک رمضان، افزایش سطح کمّی و کیفی را آغاز کردیم. ۱۶ عنوان از قبیل ترتیل‌خوانی، جلسات تفضیل، جلسات ویژه خواهران و نوجوانان و... در حال انجام است.

فیضی بیان کرد: مشخصا برای ماه مبارک رمضان تجربه خوبی را برای شب قدر داریم که در امسال ۴ برنامه از جمله رواق امام برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌هایی برای ناشنوایان، اردو زبانان و عرب زبانان در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شب‌های رمضان مناجات‌خوانی‌ در صحن‌هایی از قبیل جمله آزادی، حر عاملی و... برگزار می‌شود. شبستانی را برای برنامه معرفت و قرآن در نظر گرفتیم.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: برای تحویل سال نو برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. بعد نماز صبح برنامه ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. حفظ فضای معنوی برای زائران وظیفه ماست و برنامه‌هایی از قبیل دعای توسل، دعای سال تحویل و... در آن لحظات در نظر گرفته شده است.

امنیت زائران اولویت اول آستان قدس رضوی است

فیضی افزود: چیزی که برای ما مهم است و قدم اول به حساب می‌آید حفظ امنیت زائران است که تمامی ارگان‌ها از همه ظرفیت خود برای تحقق این امر استفاده می‌کنند و صمیمانه از تمامی همکارانم تشکر می‌کنم.

وی اظهار کرد: ما امسال در صحن جمهوری ساخت رواق را داریم و ممکن است کمبود جا داشته باشیم که از زائران خواهشمندیم از مسیرهای دیگر ورود کنند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در ساعات اولیه، تمام خیابان‌های نزدیک به حرم شلوغ است و جایی برای پارک ماشین وجود ندارد لذا خواهشمندم در آن ساعات با خودرو شخصی تردد نکنند.

پایان پیام/

کد خبر 1755057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha