شورای زکات برای رفع مشکلات دامداران و کشاورزان ورود کند

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به مشکلات کشاورزان و دامداران در استان بر ضرورت مدیریت شورای زکات جهت کمک به اجرای چرای مجانی تاکید کرد و گفت: آمارهای بسیار خوب در حوزه زکات نشان دهنده این است که ظرفیت پرداخت زکات در استان و کشور ما بالاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی - نماینده ولی فقیه درمازندران در جلسه شورای زکات استان، برلزوم بهره مندی از فرصت ماه مبارک رمضان برای فرهنگ‌سازی در رابطه با زکات همچون روزه و موضوعات تبلیغی تاکید و اظهار کرد:  برای پررنگ شدن نماز باید علاوه بر اینکه روی نماز کار کنیم باید روی زکات کار کنیم و برعکس، هر کدام از اینها بازده و بازخوردش روی دیگری تاثیر می‌گذارد.

وی گفت: وقتی فرهنگ شهید و شهادت و روحیه دینی قوی شود، از جان گذشتن را تقویت کنیم تا از مال گذشتن هم آسان‌تر شود، بخشی از زکات هم باید صرف تقویت تبلیغ و فرهنگ‌سازی شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: وقتی را که صرف تقویت و تبلیغ دین و ایمان کنیم، روی خود زکات بازده دارد، آمارهای بسیار خوب در حوزه زکات نشان دهنده این است که ظرفیت پرداخت زکات در استان و کشور ما بالاست، منتها هر ثروت دیگری باید دریافت شود.

وی یادآور شد: کشاورزان ما که منبع اصلی پرداخت زکات هستند و همینطور دامداران ما گرفتاری‌های بسیار زیادی دارند، الفبای نیازمندی‌های کشاورزی و دامداری در روستاها لنگ‌ است، در رابطه با بذر امسال بحران داشتیم. 

نماینده ولی فقیه درمازندران بیان کرد: ما در بحث بذر و قیمت، علوفه و نهادهای دامی مشکل داریم، این شورای زکاتی که شکل گرفته تا به ثمر بنشیند باید مراحل قبلی به هم کمک کند، باید نقش ایفا کنند.

حجت  الاسلام محمدی لائینی عنوان کرد: قیمت امسال گندم ۲هزار تومان کم شده به ۱۵هزار تومان رسیده که پولی نیست، باید کمک کنیم، قیمت مناسب نیست، چه اشکالی دارد که جنگل را با نظارت آزاد کنید دام‌ها از علوفه استفاده کنند، در گذشته در هر روستا ۵۰ هکتار کنار هر روستایی را برای چرای دام‌ها گذاشته بودند، اما ما آنها را بیرون کردیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: شورای زکات روستا مدیریت کند که نظارت شود چرای مجانی صورت بگیرد و به کشاورزان کمک شود، پس همانطوری که شورای زکات دریافت و توزیع زکات دارد باید برای پیش‌زمینه‌های اولیه زکات به‌صورت دستورالعملی اقدام کند، انصافا برای کشاورزان و دامداران نمی‌صرفد و مشکل دارند، کار کار بسیار خوب است منتها مطالعات خوبی می‌خواهد، کار خوب باید خوب انجام بگیرد.

کد خبر 1755082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha