تبلیغ و ترویج جلسات خانگی قرآن کریم در خراسان جنوبی

مسئول واحد خواهران جامعه قرآنی عصر استان خراسان جنوبی گفت: فعالان جامعه قرآنی عصر به‌ویژه در ماه مبارک رمضان، گفت‌وگو با آحاد مردم و دیدارهای چهره به چهره با هدف ترویج و دعوت از افراد برای تشکیل جلسات خانگی و خانوادگی را در دستور کار دارند.

فاطمه فنودی- مسئول واحد خواهران جامعه قرآنی عصر استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  اظهار داشت: جامعه فرهنگی قرآنی عصر فضایی دوستانه برای حضور فعالان قرآنی، گروه‌ها و موسسات قرآنی خودجوش و مردمی است که با همراهی و هم‌افزایی موسسات و فعالان قرآنی، امید آن می‌رود تا الگویی مطلوب و عملیاتی در جریان‌سازی و شروع حرکت‌های خودجوش مردمی در حوزه‌های قرآنی برای همه نهادها و متولیان قرآنی کشور باشد.

وی افزود: شعار و رویکرد ما در جامعه قرآنی عصر این است که دوره فرد قرآنی موفق گذشته است، باید از فرد موفق قرآنی به جامعه و شبکه‌ای موفق برسیم تا ظهور اتفاق بیفتد.

مسئول واحد خواهران جامعه قرآنی عصر استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه غرفه «ستاره‌های زمین» همزمان با ماه مبارک رمضان در پانزدهمین نمایشگاه قرآن کریم برپا شد، تصریح کرد: عنوان ستاره‌های زمین برگرفته از طرحی قرآنی است که به همت جامعه قرآنی عصر در حال اجرا است و به تبلیغ و ترویج جلسات خانگی قرآن کریم می‌پردازد.

این فعال قرآنی استان بیان کرد: کاری که فعالان جامعه قرآنی عصر به‌ویژه در ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارند، گفت‌وگو با آحاد مردم و دیدارهای چهره به چهره با هدف دعوت از افراد برای تشکیل جلسات خانگی و خانوادگی است که در این راستا، حتی در ثبت جلسات در سامانه و شرکت دادن در مسابقه ستاره‌های زمین به علاقه‌مندان کمک می‌کنند.

فنودی یادآور شد: در حال حاضر برنامه تلویزیونی ستاره‌های زمین با محوریت طرح «زندگی با آیه‌ها» و با حضور و کارشناسی حجت‌الاسلام سید مصطفی حسینی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و دبیر جامعه قرآنی عصر در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ در شبکه قرآن و معارف سیما مهمان خانه‌های علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

وی به تبیین طرح زندگی با آیه‌ها یا مسطورا  در ماه مبارک رمضان امسال پرداخت و بیان کرد: در این طرح از میان آیاتی که تجلی و تبلور بیشتری در فرمایشات مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) داشته ۱۵۰ آیه انتخاب شده تا ریشه‌ای‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم قرآنی که باید در جامعه ترویج شود را به گفتمان عمومی جامعه تبدیل کند.

فنودی از اجرای پویش جمع‌خوانی قرائت سوره قدر لحظه افطار خبر داد و گفت: علاقمندان برای شرکت در این پویش باید در سر سفره افطار همراه با خانواده، سوره «قدر» را بخوانند و فیلم و عکس این جلسه صمیمی و خودمانی را برای پویش ارسا کنند و عدد یک رو به شماره ۳۰۰۰۱۴۴۲ ارسال کنند تا در قرعه‌کشی شرکت داده شوند.

کد خبر 1755164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha