لزوم عضویت مدیرمسئول کانون‌های فرهنگی هنری در هیأت‌امنای مساجد

حجت‌الاسلام محمدی لائینی بر لزوم همکاری هیات امنا با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران تاکید کرد و گفت: باید مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری عضو هیات امنا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست شورای هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن تحسین فعالیت کانون های مساجد استان با بیان اینکه فعالیت در عرصه تاثیرگذار وحساس کانون های فرهنگی هنری در ذیل مساجد ارزشمند و شایسته تقدیر است، اظهار کرد: فلسفه نهادی همانند مسجد اینکه هم عبادت خدا شود و هم درزمینه های اخلاق، عقاید و معارف، سبک زندگی و راه و روش ها مردم به هدایت قرآنی و وحیانی هدایت شود.

وی افزود: انسان باید در همه ی جوانب پاک باشد که این مهم از راه حضور و فعالیت در مسجد می گذرد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مسجد مکان عبادت است و عبادت نیازمند طهارت است، گفت: انواع از نجاست ها و آلودگی ها در حوزه اخلاق،   اعتقادات و سبک زندگی انسان را تهدید می کند مسجد باید زمینه تطهیر انسان را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در تطهیر معنوی اذهان مردم، ادامه داد: اینکه این کانون ها از سال ۱۳۷۱برای تقویت جبهه فرهنگی ذیل سنگر مسجد فعالیت می کنند ارزشمند است.  

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه کانون های مساجد باید عمومی شوند و عنوان غیر انتفاعی بودن زمینه رکود کار فرهنگی را در مساجد فراهم می کند،   گفت: عدم تزریق بودجه فرهنگی در حوزه های دینی و فرهنگی به مسئله سکولار برمی گردد که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه جوامع سکولار بعضا بیشتر از جامعه اسلامی به حوزه دین کمک می کنند اما اجازه دخالت فعالان این حوزه در مسائل کشور را نمی دهند، بیان کرد: چشم داشت به دست مسئولان استانی برای تقویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد زیبنده نیست بلکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راس باید با رایزنی بین دولت و مجلس برای این کانون ها بودجه فرهنگی تدبیر کند.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی برلزوم همکاری هیات امنا با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران تاکید کرد  و گفت: باید مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری عضو هیات امنا باشد.

وی بر لزوم تقویت فعالیت در حوزه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: نسل نو باید در مسیر تربیت دینی قرار داده شوند.

کد خبر 1755194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha