اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی آغاز شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی پویش «چشم به راهیم» با هدف ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح جاده‌ای در محور بیرجند- قاین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی،  پویش «چشم به راهیم» امروز صبح ( ۲۷ اسفند) در مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی زنان نرجس القورات با حضور معاون استاندار، فرماندار بیرجند، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای  و جمعی از مدیران استان آغاز شد.

اسدالله جلال‌زاده در آیین سراسری آغاز اجرای پویش «چشم به راهیم» که همزمان با سراسر کشور و به صورت وبیناری در استان برگزار شد، اظهار کرد: راستای برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای پویش همراهان سفر ایمن امسال همچون سال‌های قبل اما با رویکردی جدید در تمام نقاط هدف استان‌های کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح با نام «چشم به راهیم» و با هدف ارتقای ایمنی سفرهای برون‌شهری نوروزی و کاهش تصادفات جاده‌ای اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای پویش طرح نوروزی ۱۴۰۳ با نام «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی به منظور ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی تا ۱۳ فروردین ماه ادامه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایستگاه پویش «چشم به راهیم» در مجتمع خدماتی رفاهی زنان نرجس القورات در جاده بیرجند_قاین یکی از کریدورهای اصلی کشور مستقر است، گفت: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی، پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی در سفرهای نوروزی به‌ویژه ماه رمضان، ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر با هدف رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی در مجتمع‌های خدمات رفاهی از جمله اهداف این طرح است.

جلال‌زاده خاطرنشان کرد: ۱۵ دقیقه‌ استراحت در ازای هر دو ساعت رانندگی می‌تواند بسیاری از تصادف‌های جاده‌ای را کاهش دهد و بهترین محل برای توقف و استراحت مجتمع‌های خدمات رفاهی و ایستگاه‌های اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» است.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی این پویش، تشویق سرنشینان خودروهای شخصی و حمل و نقل عمومی به استراحت در طول سفر برای رفع خستگی و کاهش تصادفات جاده‌ای است.

جانباختن بیش از ۱۷ هزار نفر در تصادفات جاده‌ای کشور

ناصر ناصری- معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با تبریک ماه رمضان و نزول قرآن و عید نوروز  و نزول باران رحمت الهی، از همه دست‌اندکاران اجرای پویش «چشم به راهیم» در سطح استان قدردانی کرد و گفت: استان خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی باوجدان و پای کار در سطح کشور حرف اول را می‌زند و تلاش‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راهور و هلال احمر باعث افتخار است.

اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی آغاز شد

وی تأکید کرد: راهداران، پلیس و نیروهای هلال احمر استان با تلاش شبانه‌روزی خود در شرایط سخت و طاقت فرسا، در حفظ ایمنی جاده‌ها و آسایش مردم و مسافران نوروزی نقش‌آفرینی می‌کنند.

ناصری در ادامه گفت: ما هر چه در این کشور داریم به برکت حضور مردم است و مردم ولی نعمت‌ ما هستند لذا هر یک از ما در هر بخش و مسئولیتی وظیفه داریم آنچه از دستمان برمی‌آید برای خدمت به مردم انجام دهیم.

معاون استاندار بر لزوم توجه به توصیه‌های پلیس به ویژه در ایام نوروز برای کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود: پلیس به عنوان یار و یاور مردم برای بالا بردن ضریب ایمنی مسافران همراه آنان است و انتظار می‌رود مردم نیز همکاری‌های لازم را با پلیس راه داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از آمار بالای جان‌باختگان حوادث رانندگی، یادآور شد: متاسفانه بالغ بر ۱۷ هزار نفر در تصادفات رانندگی در سال ۱۴۰۲ جان خود را از دست دادند.

اجرای طرح پویش «چشم به راهیم» در خراسان جنوبی آغاز شد

علی فاضلی‌فرد- فرماندار بیرجند هم با قدردانی از همه کسانی که تلاش دارند در ایام نوروز در مسیر جاده‌ها هموطنان سفر ایمنی را داشته باشند، اظهار داشت: عزیزانی در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، اورژانس و هلال احمر از آرامش و آسایش خود می‌گذرند تا مردم در ایام نوروز سفر ایمنی  و سالمی را داشته باشند.

وی گفت: پویش «چشم به راهیم» که تا ۱۳ فرودین ۱۴۰۳ ادامه دارد یک حرکت منسجم ملی برای ایمنی سفر و کاهش حداکثری آمار تصادفات و فوتی‌های تصادفات جاده‌ای است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: از پویش ملی«چشم به راهیم» می‌توان استنباط کرد که مردم و مسافران نوروزی بدانند چشمانی منتظرشان است که سالم از سفر برگردند و هم بدانند چشمانی به راه است که آنها سالم سفر کنند.

فاضلی‌فرد تأکید کرد: در نوروز ۱۴۰۳ همه بسیج شدند تا شاهد کمترین تصادف و تلفات حوادث ترافیکی در سطح استان باشیم.

کد خبر 1755206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha