۶۴٨ هزار تن کالا از گلستان صادر شد

یوسفی گفت: در ١١ ماهه امسال، ۶۴٨ هزار تن کالا به ارزش ٣١٠ میلیون دلار از استان گلستان به کشورهای دیگر صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، رضا یوسفی امروز (یکشنبه ٢٧ اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: یکی از برنامه های اصلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، گسترش وضعیت ارتباطات با کشورهای همسایه است که در سال جاری، میزبان ١١ هیئت تجاری خارجی بوده ایم که نسبت به سال گذشته، ٧٠ درصد رشد داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان افزود: همچنین در این مدت، چهار هیئت تجاری از گلستان در کشورهای همسایه حضور یافتند.

وی ادامه داد: کشور ترکمنستان به عنوان یک کشور همسایه بیشترین اهمیت را برای ما دارد و به همین منظور یک نمایشگاه اختصاصی در تیرماه ١۴٠٣ در عشق آباد این کشور برپا می شود.

یوسفی با اشاره به صادرات ١١ ماهه امسال، گفت: در این مدت ۶۴٨ هزار تن کالا به ارزش ٣١٠ میلیون دلار از استان گلستان به ٢٨ کشور صادر شده که از نظر وزنی ۵۴ درصد و ریالی ۴۶ درصد رشد داشته است.

وی، مهمترین اقلام صادراتی را رب گوجه فرنگی، خوراک آبزیان، پلی استایرن، تخم مرغ، ید، مواد شوینده، خرما، پسته، مرغ، میگو، میوه و سبزیجات برشمرد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان اظهارداشت: بیشترین مقاصد کشورهای صادراتی، کشورهای ترکمنستان، عراق و قزاقستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش صادرکنندگان، در این مدت ٩٢ دوره آموزشی با شرکت ١٣ هزار و ۵٠٠ نفر برگزار شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ٢ برابر رشد داشته است.

یوسفی، تعداد کارت های بازرگانی اتاق بازرگانی گرگان را ٧۵٠ فقره اعلام کرد و گفت: امسال ١٩٠ فقره کارت بازرگانی تحویل داده شد و چهار هزار و ۶۵٠ گواهی مبداء صادر شده است.

کد خبر 1755216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha