تاکید سازمان تنظیم مقررات مالی بر اهمیت «صکوک» در اقتصاد جهانی

«سازمان تنظیم مقررات مالی» بر اهمیت تاثیر «صکوک» در رشد و تقویت اقتصاد جهانی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «dailynewsegypt»، کارگاه آموزشی صکوک اسلامی با همکاری شرکت اسلامی توسعه بخش خصوصی  وزارت برنامه ریزی و توسعه اقتصادی و موسسه بانک توسعه اسلامی در مقر «سازمان تنظیم مقررات مالی» برگزار شد.

سازمان تنظیم مقررات  مالی یک موسسه غیردولتی و خصوصی در آمریکا است که در زمینه تنظیم مقررات مالی و نظارت بر فعالیت شرکت‌های کارگزاری و بازارهای بورس اوراق بهادار نظارت می‌کند.

«محمد فرید»، رئیس «سازمان تنظیم مقررات مالی» بر تعهد این سازمان برای تنوع بخشیدن به محصولات مالی و تقویت راه حل های مالی مبتکرانه مانند صکوک اسلامی که در حال حاضر توجه قابل توجهی را از سوی موسسات مختلف جلب کرده است، تاکید کرد.

وی همچنین به تمرکز «سازمان تنظیم مقررات مالی» بر ثبات بازار، ایمنی معاملات و بهبود مستمر چارچوب های نظارتی برای محافظت از حقوق شرکت کنندگان در بازار صکوک اشاره کرد.

رئیس «سازمان تنظیم مقررات مالی» همچنین با اشاره به اینکه ارزش کل انتشار صکوک اسلامی از سال ۲۰۲۰ تا دسامبر ۲۰۲۳ به ۱۲.۸ میلیارد پوند رسیده است، از همکاری همکاری شرکت اسلامی توسعه بخش خصوصی برای تقویت بازار صکوک تشکر و بر اهمیت تعمیق این مشارکت تاکید کرد.

«اسلام عزام»، از کارشناسان اقتصادی شرکت کننده در این کارگاه در سخنان خود بر علاقه «سازمان تنظیم مقررات مالی» به صکوک اسلامی به عنوان یک ابزار تأمین مالی که نیازهای جامعه تجاری را در سراسر جهذن برآورده می کند، تاکید کرد.

وی از تلاش‌های بانک توسعه اسلامی برای توسعه و ترویج راه‌حل‌های مالی مطابق با شرع از طریق ظرفیت‌سازی و پشتیبانی فنی قدردانی کرد.

کد خبر 1755261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha