استقبال شورای حکمای مسلمان از تصویب قطعنامه مبارزه با اسلام هراسی در سازمان ملل

«شورای حکمای مسلمان» ز تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد مبارزه با اسلام هراسی استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، «شورای حکمای مسلمان» به رهبری «احمد الطیب»، امام اعظم الازهر الشریف از تصویب قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد مبارزه با اسلام هراسی و انتصاب فرستاده ویژه در این کشور استقبال کرده است.

سازمان ملل متحد مصادف با روز جهانی مبارزه با اسلام هراسی که هر ساله در ۱۵ مارس برگزار می شود، وظیفه مبارزه با اسلام هراسی را بر عهده گرفت.

قاضی محمد عبدالسلام، دبیرکل شورای حکمای مسلمان تاکید کرد که قطعنامه سازمان ملل گامی مهم در جهت درست برای تشویق تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای از بین بردن پدیده اسلام‌هراسی و ساختن جهانی عادلانه‌تر و صلح آمیز است.

وی بر اهمیت و احترام به همه افراد جامعه بدون توجه به مذهب و اعتقاداتشان تاکید کرد و گفت: اسلام دین رحمت و صلح است که مبتنی بر ارزش‌های تسامح، عدالت و نیک‌خواهی است و موجب ترویج همزیستی مسالمت‌آمیز میان افراد ادیان و فرهنگ‌های مختلف می‌شود.

عبدالسلام تصریح کرد: مبارزه با پدیده خطرناک اسلام هراسی مسئولیتی است که بر دوش همگان است و نیازمند اقدامات ملموس و موثر از جمله تصویب قوانین الزام آور برای از بین بردن هر نوع نفرت و تعصب است.

دبیرکل شورای حکمای مسلمان با اشاره به اینکه آزادی عقیده یکی از اصول اساسی حقوق بشر است، خاطرنشان کرد که اقدام سازمان ملل دستیابی به صلح و امنیت بین المللی را تسهیل می‌کند.

وی همچنین از بیانیه دبیرکل سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترش که در آن تاکید کرد مسلمانان نماینده تنوع شگفت‌انگیز خانواده بشری هستند، تمجید کرد.

پیش از این گوترش بر کمک های قابل توجه دانشمندان مسلمان در فرهنگ، فلسفه و علم تاکید کرده و گفته بود اسلام که نزدیک به دو میلیارد نفر آن را پذیرفته اند، ستونی از تاریخ مشترک بشری است.

دبیر کل سازمان ملل خواستار پایان دادن به بهره برداری شرم آور از نفرت علیه مسلمانان و سیاست های طرد کننده با هدف منافع سیاسی شد و اسلام هراسی را یک طاعون و یک اپیدمی بدخیم توصیف کرد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن هرگونه دعوت به نفرت مذهبی و تحریک به تبعیض، خصومت یا خشونت علیه مسلمانان را محکوم کرد.

این قطعنامه از کشورهای عضو می‌خواهد تا اقدامات لازم را برای مبارزه با تعصب مذهبی، کلیشه‌های منفی، نفرت و تحریک به خشونت علیه مسلمانان انجام دهند.

کد خبر 1755273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha