شهر جهانی تاک‌های زرین آماده استقبال از مسافران بهار

شهرستان ملایر شهر جهانی انگور، مبل و منبت و دیار کریم خان زند آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

 به گزارش خبرنگار شبستان، شهرستان ملایر دومین شهرستان بزرگ استان همدان بعد از شهرستان  همدان است که دو نشان جهانی را بر بلندای قامت خود به یدک می‌کشد.

ملایر دیار کریم خان زند و شهر جهانی مبل و منبت به تکاپو افتاده تا بتواند بهترین میزبانی را از میهمانان نوروزی و میهمانان بهار قرآن داشته باشد. دیار کریم خان زند خود را آماده قدوم مسافران بهار می‌کند تا عطر بهاری شکوفه‌های گیلاس و شیرینی شیره و کشمش تاکستان‌های انگورش برای همیشه  خاطره شیرینی برای میهمانان نوروزی به یادگار بگذارد.

آوازه ملایر را با خوشه‌های زرین و طلایی‌اش در دنیا وحکاکی‌ها بر دل چوب بی‌جان با نقش‌های زیبای مبل و منبتش می‌شناسند. این شهرستان با داشتن بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری که ۲۰۰ اثر آن ثبت ملی شده است مامنی مطمئن برای مسافران و گردشگرانی است که می‌خواهند از سفر نوروزی خود خاطرات خوب و خوشی را رقم بزنند.

شهر جهانی تاک‌های زرین آماده استقبال از مسافران بهار

شهر چشم اندازهای زیبا، شهر سوغات‌های شیرین، شهر شیره، باسلوق، کشمش و شهر ارگ نوشیجان که چون نمادی استوار و پرصلابت یادآور شکوه و عظمت تاریخ بلندآوازه این شهرستان است. پارک سیفیه، موزه لطفعلیان، بازار ملایر، یخدان‌ میرفتاح شهر زیر زمینی سامن تالاب طبیعی آق‌گل، بام ملایر، دریاچه کوثر و ده‌ها جاذبه تاریخی و تفریحی دیگر از جمله آثار شهرستان ملایر برای بازدید مسافران نوروزی است

ابراهیم جلیلی  در گفت و گو با خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر با اشاره  به اقدامات ستاد اجرائی خدمات شهرستان ملایر گفت:  به منظور ارائه خدمات مطلوب در ایام نوروز جلسات مختلفی تشکیل شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر افزود: ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل، هتل آپارتمان، متل، مهمانپذیر، بوم گردی، خانه مسافر با حدود ۴۷۰ تخت و بیش از ۱۱۰ سوئیت و  آموزش و پرورش با ۵۰ کلاس درس و اقامت حدود ۳۳۰ نفر در  شهرستان سرجمع اقامت بین ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر در روز  آماده پذیرائی از مسافران هستند که اولویت اقامت با مراکز تحت پوشش گردشگری است و برای اضطرار سایر مراکز هم پیش بینی شده است

وی بیان کرد: در خصوص تبلیغات  راه اندازی کتابچه الکترونیکی شهرداری ملایر در سایت visitmalayer.ir کار بسیار ارزشمندی از سوی شهرداری است و  سایت اداره ملایر malayercht.و  سایر دستگاهخ های تبلیغاتی  نیز در حوزه تبلیغات با اداره و دبیرخانه همکاری دارند.

جلیلی در خصوص برنامه های فرهنگی برای ایام نوروز نیز افزود:  بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی در سطح شهر ملایر و بخش ها توسط این اداره پیش بینی شده است متفاوت تر از هرسال در دو قالب قالب نوروزی و روتین   اجرا می شود.

 وی افزود: برنامه های روتین شامل استقبال اولین مسافران ورودی به شهر ،   عصر شعر، رزمایش آمادگی خدمات، بدرقه مسافران و زائران مشهد، ایستگاه نقاشی کودکان، قرآن بخوان جایزه بگیر، کرسی قرآن، شب های زنده ملایر  و... بزرگترین سفره افطاری است.

  رئیس اداره میزراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر تصریح کرد: برنامه های نوروزگاه نیزبا هدف  معرفی آثار و جاذبه ها با استفاده از رویداد، معرفی برندهای کسب شده در همه زمینه ها اعم از میراث ملموس، صنایع دستی مراسمات افطاری (هلال نوروز)  است که شامل جشنواره غذا های سنتی، چاوش خوانی، جشن سفره هفت سین، سفره افطاری ومسابقات مختلف فرهنگی و ... است.

 مجید فرجی نیز  ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و سال نو، با تاکید بر اینکه اجرای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۳ باید شادی و نشاط را در شهر برای شهروندان و مسافران نوروزی به همراه داشته باشد، اظهار کرد : استقبال از بهار جزء رویدادهای مهم مدیریت شهری است و با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، شاهد تکاپوی مضاعف حوزه‌های مختلف فضای سبز، زیباسازی، عمران، خدمات شهری و... در جهت فضاسازی شهر در روزهای پایانی سال هستیم و در نظر داریم با سعی و تلاش همه سازمان‌ها و واحدهای مربوطه، بیش از گذشته رضایت شهروندان و مهمانان نوروزی را جلب کنیم.

شهر جهانی تاک‌های زرین آماده استقبال از مسافران بهار

شهردار ملایر با اشاره به فرصت باقی‌مانده تا پایان سال بر تلاش در جهت رفع نواقص موجود و اجرای برنامه‌های متناسب با طرح استقبال از بهار تاکید کرد و افزود: فضاسازی و آذین‌بندی گسترده شهر با نصب ریسه‌های الوان و پرچم‌های مناسبتی، آماده‌سازی بیش از ۱۰۰ المان مناسبتی، نوری و استندهای نوروزی، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری بوستان‌ها و بیش از ۶۰۰۰۰ متر از جداول شهر، کاشت گسترده گل‌های فصلی بنفشه، همیشه بهار و شب بو در بوستان‌ها و بلوارهای شهر، بهسازی مسجد بوستان معلم، غبارروبی کلیه مساجد بوستان‌ها و رنگ‌آمیزی و فعال‌سازی آبنماهای سطح شهر از جمله اقدامات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری این شهرداری در آستانه فرارسیدن سال نو است.

وی زیباسازی و آراستگی محیط‌های شهری را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این طرح برشمرد و تصریح کرد: با هدف تغییر چهره شهر، ایجاد فضای بصری مناسب و زیباسازی فضاهای عمومی، بهسازی آبنمای بوستان معلم در دستور کار قرار گرفت و با تلاش بی‌وقفه نیروهای خدوم سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، آبنمای ریتمیک و هارمونیک بوستان معلم در روزهای اخیر به بهره‌برداری رسید.

فرجی با تاکید بر اینکه هماهنگی ریتم آب به همراه نور در اجرای آبنمای ریتمیک می‌تواند اثری شگفت خلق کند که تاثیرپذیری آن برای مخاطب چندین برابر شود، افزود: این آبنما از یک فواره گل چهار قسمتی و یک فواره بال بسیار زیبا با نورپردازی حرفه‌ای که زیبایی این کار را دوچندان می‌کند، تشکیل شده است و تلفیق نور و آب به خصوص در شب منظره بی‌نظیر و جذابی را ایجاد می‌کند که در افزایش نشاط و شادابی اجتماعی شهروندان تاثیرگذار است.

شهر جهانی تاک‌های زرین آماده استقبال از مسافران بهار

شهردار جهان شهر ملایر مطرح کرد : ساماندهی و زیباسازی فضاهای شهری موجب افزایش سرزندگی شهروندان می‌شود و به همین منظور در آستانه سال نو اقدامات متعددی در برنامه‌ریزی‌های مجموعه مدیریت شهری برای استقبال از نوروز ۱۴۰۳ لحاظ شده است که امیدواریم رضایت شهروندان را در پی داشته باشد.

کد خبر 1755276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha