تمسک به کلام وحی، سبب پیشگیری از مشکلات اجتماعی می‌شود

آیت الله دری نجف آبادی تمسک به قرآن را ضروری دانست و گفت: حرکت در مسیر قرآن سبب پیشگیری از بسیاری از مشکلات اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در جلسه شورای فرهنگ عمومی کلانشهر اراک ضمن گرامیداشت ایام نورانی ماه مبارک رمضان به اهمیت قرآن کریم در زندگانی تاکید کرد و گفت: قرآن نور است و این نور الهی باید همواره در زندگی ساری و جاری باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استان مرکزی استان امامین انقلاب است، ادامه داد: در استان امام خمینی (ره) و مقام رهبری باید هر چه بیشتر به قرآن کریم اهتمام داشته باشیم. 

این مقام ارشد استان مرکزی با اشاره به اینکه قرآن کریم باید در همه زمان ها و در تمام جوامع و سنین در زندگی ساری و جاری باشد، بیان کرد: تعالیم و مفاهیم این کتاب الهی باید در تمام ابعاد زندگی، جدی گرفته شود. 

نایب رئیس مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین با تاکید بر اینکه در کنار قرائت و تلاوت آیات کلام الله مجید، می بایست به مبانی تفسیر و تدبر در آیات نیز به صورت جدی توجه شود، گفت: البته تفسیر قرآن کریم‌ باید توسط اهلش و مفسران متخصص صورت پذیرد که از جمله مفسران ارزشمند قرآن مجید می توان به مرحوم علامه طباطبایی (ره) و همچنین آیت الله جوادی آملی صاحب کتاب تفسیری تسنیم اشاره کرد. 

وی قرآن و فعالیت های قرآنی را درمان همه دردها دانست و اظهار داشت: توسل به قرآن باعث پیشگیری و درمان، بخش اعظمی از مشکلات جوامع بشری است.

امام جمعه اراک ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی را سبب جلوگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و گفت: حرکت در راستای فرامین کلام وحی سبب پیشگیری از بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی می‌شود. 


 نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: تمام ارگان ها و دستگاه های مرتبط با امور قرآنی می بایست در این زمینه ها وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند.

کد خبر 1755299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha