نمایش ۴۲ نسخه کمیاب قرآن کریم در نمایشگاه رمضانی ریاض

نمایشگاهی که در ریاض، پایتخت عربستان به مناسبت ماه مبارک رمضان راه اندازی شده، میزبان ۴۲ نسخه کمیاب از قرآن کریم است که تنوع خوشنویسی و هنر اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « gulfnews»، نمایشگاهی که در ریاض، پایتخت عربستان به مناسبت ماه مبارک رمضان راه اندازی شده، میزبان ۴۲ نسخه کمیاب از قرآن کریم است که تنوع خوشنویسی و هنر اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

این نمایشگاه که توسط کتابخانه عمومی «ملک عبدالعزیز» سازماندهی شده است در محله المرابه ریاض برگزار می شود.

«فیصل عبدالرحمن»، رئیس این کتابخانه در مراسم افتتاحیه گفت که این نمایشگاه مجموعه‌ای متمایز از دست‌آوردهای کتابخانه از نسخه‌های تذهیب‌شده و تزیین‌شده کمیاب کتاب آسمانی قرآن را به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: ارزش این نمایشگاه در جلوه‌گری هنرهای تذهیب و شیوه‌های مختلف زینت قرآن کریم است.

عبدالرحمن گفت: این بخشی از برنامه فرهنگی کتابخانه است که بر برگزاری نمایشگاه های موضوعی در مناسبت های ملی، مذهبی و فرهنگی در داخل و خارج از کشور تمرکز دارد.

کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در چهار دهه اخیر توجه ویژه ای به نمایش میراث اسلامی و عربی از طریق به دست آوردن عکس ها، مینیاتورها و نسخه های خطی کمیاب قرآن داشته است.

این کتابخانه همچنین نمایشگاهی را درباره زیارت سالانه حج اسلامی در موزه بریتانیا، مؤسسه جهان عرب مستقر در پاریس برگزار کرد.

در سال ۲۰۰۷ این کتابخانه فیلمی در مورد حج تولید کرد که در تعداد زیادی از سالن های سینما در سراسر جهان نمایش داده شد.

عبدالرحمن خاطرنشان کرد که نمایشگاه های دیگر بر شعر و خوشنویسی عربی متمرکز بودند.

گفتنی است، مسلمانان از سراسر جهان در ماه رمضان به عربستان می‌روند تا در مسجد الحرام و مسجد النبی نماز اقامه کنند و حج عمره را به جای آورند.

کد خبر 1755348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha