تقویت اراده و تقوا از برکات روزه داری در ماه رمضان

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گفت: تقویت اراده و تقوای انسان مسلمان از جمله آثار و برکات روزه داری در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام و المسلمین سعید بهمنی در گفتگو با  خبرگزاری شبستان در قم گفت: بر اساس آیات نورانی قرآن کریم و احادث گهربار از کلام حضرات معصومین(ع) در می یابیم که بین بحث روزه داری و تقویت ایمان و تقوای انسان روزه دار، رابطه بسیار محکمی وجود دارد چه آن که تقویت بُعد معنوی و تقوای انسان از جمله آثار ماندگار روزه داری در ماه ضیافت الهی است.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی افزود: در واقع یکی از حکمت های اصلی روزه گرفتن آن است که ما به گوهر تقوا دست یابیم و این مساله در طول زندگی مان به معنای واقعی کلمه ساری و جاری باشد.


وی با بیان این که ماه رمضان در یک رویکرد دیگر در واقع ماه تقویت اراده های معنوی است، گفت: تقوا، توانایی و قابلیت درونی انسان موحد و مؤمن است و این که فرد با پرهیز از محرمات و عمل به واجبات در برابر لغزش ها مصون بماند و اگر مرتکب گناهی هم شد فوراً با گشودن درب توبه با خدای متعال آشتی کند.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بی شک کسی که در وجودش اهل رعایت تقوا باشد، ناخودآگاه به عزت و کرامت نفس دست می یابد و در این بین، ماه رمضان بهترین فرصت برای تقویت بُعد معنوی و کسب گوهر تقواست.


وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد: در این ماه عزیز و پرفضیلت در سایه انس با قرآن و دعا و مناجات و البته توبه حقیقی بتوانیم در مسیر بندگی گام های جدی تری برداشته و اراده خود را در راستای کسب گوهر تقوا مستحکم تر نماییم.

کد خبر 1755455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha