کانون‌های پویا در گرو داشتن مدیران توانمند

کشاورزیان گفت: برای داشتن کانون های پویا و فعال مدیران توانمند می‌توانند با مدیریت و برنامه ریزی افراد بیشتری را جذب کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، فرشاد کشاورزیان در نشست صمیمی وهم اندیشی با مدیران شهری و روستایی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان ملایر ضمن تبریک ماه مبارک رمضان و بهار قرآن گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد قویترین محل برای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد هستند.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایرافزود: جوانان و نوجوانان  به دلیل ماهیت فرهنگی و هنری فعالیت های کانون، جذب کانون  و پس از آن به دلیل معنویت حاکم بر فضای مسجد، جذب مساجد می شوند.

 وی با بیان اینکه کانون های مساجد محلی برای تبیین فرهنگ  ناب اسلام  و نظام انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف برای نسل امروز است گفت:۷۲ کانون فرهنگی و هنری  در شهرستان ملایر داریم  که این کانون ها در طول سال به صورت مستمر  برنامه ها و فعالیتهای ملی و مذهبی، کلاس های مختلف آموزشی  و ... را دارند.

کشاورزیان  افزود: برای ما وجود کانون درهر مسجدی مایه مباهات و افتخار است و دراین راستا آمادگی دادن مجوز برای هر مسجدی که هئیات امنای آن درخواست کانون را داشته باشد  داریم.

وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و هنری هر چه جذابتر و با نشاط تر باشد در جذب کودکان و نوجوانان به مساجد و فعالیت های مسجدی موفق تر هستند گفت: در واقع ایجاد برنامه های متنوع خود  به خود نسل کودک و نوجوان را جذب مسجد می کند.

کانون‌های پویا در گرو داشتن مدیران توانمند

  کشاورزیان اضافه کرد: برای داشتن کانون های پویا و فعال مدیران توانمند می‌توانند با  مدیریت و برنامه ریزی افراد بیشتری را جذب کنند و هئیت امنای مساجد نیز نیاز است همکاری و حمایت بیشتری را از کانون ها داشته باشند.

وی همچنین در رابطه با اهمیت بار گذاری برنامه ها و فعالیت های کانون و ثبت تعداد و مشخصات اعضا در سامانه بچه های مسجد که در اختیار مدیر کانون است توضیحاتی هم در خصوص نحوه استفاده اعضای کانون ها از بیمه تامین اجتماعی که با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می پذیرد ارائه کرد.

در ادامه ایرج یار محمدی مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایرنیز که برای هم افزایی و با هدف تعامل بین ادارات، به عنوان میهمان در جلسه حضور داشت ‌نکاتی را در خصوص طرح ملی مسطورا " زندگی با آیه ها" عنوان و نسبت به اجرای آن تاکید کرد.

مسئول کانون قرآن اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به اینکه این طرح یک طرح کشوری است گفت: برش شهرستانی این طرح یکصد هزار نفر است که امیدواریم همه دستگاهها همکاری لازم را برای اجرای  موفق این طرح که با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در کشور در حال اجرا است داشته باشند.

در ادامه تعدادی جا مهری و ۵۰۰ جلد کتاب، توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بین کانون های فرهنگی و هنری فعال مساجد توزیع شد.

کانون‌های پویا در گرو داشتن مدیران توانمند

کد خبر 1755493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha