اجرای طرح «تعالی منبر» در ۴۵ مسجد استان همدان

ارتقایی گفت: طرح «تعالی منبر» در ۴۵ مسجد همدان در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر برگزار می‌شود که در این طرح منابر تخصصی با همکاری امور رسیدگی مساجد با این عنوان راه اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان ضمن تبریک بهار بهار طبیعت و تقارن آن با بهار قرآن گفت: در ماه مبارک رمضان در سطح مساجد استان  برنامه های مختلفی در حال برگزاری است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان به برگزاری محافل و کرسی های تلاوت قرآن در سطح استان اشاره کرد و افزود: در ایام ماه مبارک رمضان یک کرسی جزءخوانی محوری در هر شهرستان و کرسی‌های قرآن محله‌ای نیز  در سطح شهرستان‌ها در حال برگزاری است.

وی  با بیان اینکه در مجموع در ایام ماه مبارک ۱۶۰ محفل و کرسی قرآنی در سطح استان برگزار می‌شود گفت: یک هزار و ۵۰۰ مبلغ به یک هزار و ۲۰۰ نقطه تبلیغی در سطح استان نیز در ایام ماه رمضان اعزام شده است.

ارتقایی با بیان اینکه در هر شهرستان در کنار مبلغان بومی جمعی از مبلغان اعزامی از قم  نیز فعالیت دارند تصریح کرد:  ۴۰۰ نفر از مبلغان اعزامی از قم و ۶۰۰ نفر از مجموع کل مبلغان نیز بانوان هستند.

وی  در ادامه سنت افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه، برگزاری مراسم میلاد امام حسن مجتبی(ع) در مساجد و همچنین شهادت مولی الموحدین علی(ع) را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: مراسم احیای شب‌های قدر نیز  در یک هزار و ۵۰۰ نقطه استان با همکاری روحانیون، مداحان، و حضور پر شور مردم در نقاط مختلف استان برگزارخواهد شد.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  در ادامه از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف رمضانیه در همدان خبر داد و افزود: این مراسم در  سه دوره عمومی و تخصصی و اعتکاف دانش‌آموزی برگزار می‌شود. سنت افطاری ساده در مساجد و بقاع متبرکه نیز انجام می‌شود.

وی در ادامه از اجرای طرح «تعالی منبر» در ۴۵ مسجد همدان  در هنگام نماز جماعت ظهر و عصر خبر داد و گفت:  منابر تخصصی با همکاری امور رسیدگی مساجد با این عنوان راه اندازی شده  که  در هر دهه افراد منبری شاخص به‌صورت چرخشی در مساجد حضور پیدا می‌کنند.

کد خبر 1755607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha