فعالیت مراکز اهدای خون خراسان‌ جنوبی بعد از افطار

مهدی زاده با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان تمامی مراکز اهدای خون در استان خراسان جنوبی آماده پذیرایی از اهداکنندگان در ساعات بعد از افطار خواهند بود، گفت: مرکز خونگیری بیرجند در نوبت صبح جهت اهدای خون مسافرین و افرادی که منع روزه داری دارند فعالیت خواهد کرد.

کامبیز مهدی زاده در گفت و گو با خبرنگار شبستان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۹ هزار و ۶۴ نفر برای اهدای خون به مراکز خونگیری خراسان جنوبی مراجعه داشتند که نسبت به مراجعه افراد در سال ۱۴۰۱ که تعداد ۲۷ هزار و ۱۶۴ نفر بودند، رشد هفت درصدی دارد.

 مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از رشد ۶.۵ درصدی اهدای خون در سال گذشته خبر داد و افزود: در سال گذشته تعداد ۲۴ هزار و ۱۷۴ خون اهداکرده اند در صورتی که در سال ۱۴۰۱ این آمار ۲۲ هزار و ۷۳۷ نفر بوده است.

مهدی زاده با بیان اینکه اهدای خون توسط بانوان در سال گذشته ۵.۲ درصد رشد داشت، گفت: در سال گذشته یک هزار و ۶۷۵ نفر زن و ۲۲ هزار و ۴۹۹ نفر مرد خون خود را اهدا کردند.

وی از رشد اهدا کنندگان مستمر در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱، ۱۳ هزار و ۴۶۶ نفر و در سال ۱۴۰۲ نیز ۱۴ هزار و ۵۷۶ نفر به صورت مستمر خون اهداء کردند.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد پنج هزار و ۸۵۸ نفر با سابقه بالای اهدای خون و ۳۳ هزار و ۹۴ نفر برای اولین بار در استان، خون اهداء داشتند.

مهدی زاده ادامه داد: همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد ۶ هزار و ۲۲۴ با سابقه بالا و سه هزار و ۳۷۳ نفر برای اولین بار اهدای خون داشتند.

وی با اشاره به اهدای پلاکت فرزیس در استان، افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۴۲ نفر برای اهدای پلاکت مراجعه و ۶۰۲ نفر پلاکت فرزیس اهداء داشتند.


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین در سال گذشته ۹۰۸ نفر مراجعه و ۷۱۹ نفر برای اهدای پلاکت فرزیس موفق شدند که نشان از رشد ۱۹.۵ درصدی نسبت به سال قبل دارد.


وی با اشاره به ششمین دوره پویش‌«مهرسرخ» که  از ابتدای ماه مبارک رمضان شده است، افزود: ششمین دوره پویش اهدای خون مهرسرخ از روز سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ آغاز و تا ۷ فروردین ۱۴۰۳ همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) ادامه خواهد یافت که نهادها و ادارات و اقشار مردم دراین پویش سهیم خواهند بود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان تمامی مراکز اهدای خون در استان خراسان جنوبی آماده پذیرایی از اهداکنندگان در ساعات بعد از افطار خواهند بود، افزود: مرکز خونگیری بیرجند در نوبت صبح جهت اهدای خون مسافرین و افرادی که منع روزه داری دارند فعالیت خواهد کرد.


مهدی زاده از فعالیت مراکز اهدای خون در ایام پایانی سال و روزهای تعطیل نوروز خبرداد و گفت: مرکز بیرجند در ایام پایانی سال یعنی از ۲۵اسفند امسال تا ۱۵فروردین همه روزه فعال خواهدبود و در روزهای تعطیل رسمی بعد از افطار از ساعت ۱۹تا۲۲ آماده میزبانی از اهداکنندگان خواهد بود.

گفتنی است مرکز خونگیری فردوس فقط روزهای یکشنبه و چهارشنبه فعال خواهدبود.

کد خبر 1755618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha