شانه خالی کردن رژیم آل‌خلیفه از بازسازی ۱۱ مسجد تخریب‌شده شیعیان!

جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد: رژیم آل خلیفه پس از تخریب ۱۱ مسجد در طول سال ۲۰۱۱ هنوز از ساخت آنها شانه خالی می کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ابنا عربی، جمعیت الوفاق در پستی در شبکه ایکس نوشت: رژیم آل خلیفه خبر از افتتاح تعدادی از مساجد و احیای مساجد دیگر در مناطق مختلف بحرین داده است، این درحالی است که  بسیاری از این مساجد با هزینه مردم ساخته شده است و بسیاری از این مساجد پروانه ساختمانی شان لغو شده بوده  و اتصالات برقشان قطع بوده است.

جمعیت الوفاق همزمان با افتتاح این مساجد به نزدیک شدن به سیزدهمین سالگرد تخریب ۳۸ مسجد شیعیان تخریب شده، اشاره کرد و گفت: ۱۱ مسجد تخریب شده هنوز ساخته نشده است و رژیم آل خلیفه به آنان توجهی ندارد.

این جمعیت از ممانعت رژیم بحرین برای ثبت ده ها زمین موقوفه جعفری که اوراق قدیمی آنها و عنوان آنها که در سند «عدنان الموسوی» ثبت شده است، با هدف تبدیل بسیاری از آنها به پروژه های خصوصی  انتقاد کرد و خواستار رفع این مشکل شد.

الوفاق گفت: «دولت هیچ اقدام جدیدی در این زمینه انجام نداده و  به افکار عمومی محلی نیز توضیح نداده است.

گفتنی است، ۱۱ مسجدی که دولت از ساخت آنها چشم پوشی می کند عبارتند از مسجد العلویات و مسجد المراوهنه زنج، مسجد شیخ موسی در الحجر، مسجد مزار الائمه در در کلیب، مسجد امام حسین در سلم آباد، مسجد ابوذر در کرب آباد، مسجد العبید الصالح، و مسجد عبید الصالح، بن شملان در البرهمه، مسجد الفصله در عالی، مسجد الزهرا، سلام الله علیها در مدینه زاید، مسجد ابوذر الغفاری در نویدرات.

کد خبر 1755648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha