رمضان؛ فصل وحدت و همدلی

حجت الاسلام چراغی گفت: مسلمانان جهان باید از ماه ضیافت الهی در جهت وحدت و همدلی بیشتر میان خود استفاده کنند.

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اینکه رمضان ماه وحدت مذاهب اسلامی است، گفت: این عبادت دینی در بین مسلمانان اعم از شیعه و سنی در هر گوشه از این دنیا احترام خاصی دارد لذا مسلمانان رمضان را ماه مبارک مهمانی پروردگاری می‌دانند که زمین و آسمان‌ها از آن او است.

کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اینکه رمضان برای مسلمان نوعی تحول دورنی است که روح و جسم را به سوی برترین‌ها سوق می‌دهد، افزود: عشق و علاقه به ماه رمضان، هیجانی برگرفته از ریشه‌های عمیق فرهنگی در اقوامی است که یک دین مشترک دارند که شاید مذاهب مختلف در یک دین اشکال گوناگونی را برای برگزاری سفره‌های سحری و افطار داشته باشند اما نقطه مشترک همه آنان روزه‌ای است که به اذن پروردگار یکتا و با هدف پرهیز از رذایل اخلاقی گرفته می شود. نقطه مشترکی که می تواند فرهنگ‌های قومی و مذهبی را به هم پیونددهد.

وی خاطر نشان کرد:در این ماه بزرگ که متعلق به خدا و رسول خدا (ص) می‌باشد تمام مسلمین از هر مذهبی این ماه را به یک صورت روزه می‌گیرند که این نمود عینی و عملی وحدت محسوب می‌شود.

حجت الاسلام چراغی  اظهار کرد: رمضان  ماه وحدت مذاهب اسلامی استکه در این ماه بزرگ که متعلق به خدا و رسول خدا (ص) می‌باشد تمام مسلمین از هر مذهبی این ماه را به یک صورت روزه می‌گیرند که این نمود عینی و عملی وحدت محسوب می‌شود.
 
 کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه افزود: ماه مبارک رمضان یکی از راه‌های رسیدن به سعادت حقیقی است و فرصتی که در این ماه به وجود آمده باید یک نقش بسیار مؤثر در دل و جان امت اسلامی داشته باشد.

کد خبر 1755670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha