افزایش نظارت «اف بی آی» بر مسلمانان آمریکا از زمان جنگ غزه

یک وکیل مسلمان آمریکایی فاش کرد:در بحبوحه ادامه جنگ اسرائیل در نوار غزه، اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) در حال در تنگنا قراردادن و سرکوب مسلمانان در ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، «دینا شحاده» مدیر حقوق مدنی در دفتر شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)لس آنجلس، گفت: در یک تا دو هفته گذشته، تعدادی شکایات از اقلیت فلسطینی، عرب و مسلمان دریافت کرده است که آنها تحت بازپرسی شدید، کنترل و بازجویی از سوی ماموران اف ابی آی قرار گرفتند، ماموران اف بی آی از طریق تماس تلفنی یا رفتن به خانه هایشان، آنها را بازجویی کردند.

 خبرگزاری آناتولی به نقل از دینا شحاده گفت: شکایات مربوط به حوادثی است که در آن مقامات فدرال و محلی مجری قانون از اعضای جامعه پرسیده اند که آیا از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) حمایت می کنند، آیا از استفاده از خشونت در غزه حمایت می کنند یا خیر.

 دینا شحاده اعتقاد دارد که بسیاری از مسلمانان در ایالات متحده آمریکا تحت نظر اف بی آی هستند و ماموران این دفتر در حال تعقیب بسیاری از افرادی هستند که مستقیماً به ما گزارش نشده اند.

وی گفت: آمار در گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم، نشان‌دهنده تعداد افرادی نیست که ماموران اف بی آی واقعاً آنها را ردیابی ‌کردند یا تحت بازجویی قرار گرفت.

مدیر حقوق مدنی دفتر شورای روابط اسلامی آمریکایی افزود: ما به اعضای جامعه خود هشدار داده‌ایم که هوشیار باشند، زیرا گزارش‌های متوالی از اقدام به بازجویی فلسطینی‌ها توسط ماموران در یکی دو هفته گذشته مشاهده کرده‌ایم.

به گزارش وب سایت میدل ایست مانیتور، در طول پنج ماه گذشته از جنگ اسرائیل در نوار غزه، تعدادی از کشورهای غربی شاهد افزایش خیره کننده اقدامات ضد مسلمانان یا اسلام هراسی بوده اند.

 این وب سایت  گزارش داد: این افزایش گاه منجر به حملات فیزیکی به افراد شده است. نظارت فعال نیروهای امنیتی در کشورهای غربی بر مسلمانان، اعراب و فلسطینی ها نشان دهنده سوگرایی رسمی مقامات علیه جوامع مسلمان است.

کد خبر 1755674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha