کتاب قرآن عصاره و خلاصه همه کتاب‌های آسمانی است

امام جمعه یاسوج گفت: کتاب قرآن که خداوند بر امت اسلامی نازل کرد، عصاره و خلاصه همه کتاب‌های آسمانی است و همه آموزه‌های دینی و فرامین الهی که در طول تاریخ بر بشر نازل شد، در قرآن آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» امروز در تفسیر قرآن کریم که به همت کانون فرهنگی و هنری الرحمن مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج برگزار شد، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه بندگان به درگاه پروردگار الهی، به مهجور بودن قرآن در میان امت اسلامی اشاره و اظهار کرد: خداوند در آیه ۳۰ سوره فرقان می‌فرماید «این قرآن رها شده است که این در واقع شکایت پیامبر نسبت به امت و انسان‌ها است».

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: بسیاری از انسان‌ها به سراغ کتاب‌های بسیاری می‌روند و نوشته‌های بسیاری را می‌خوانند ولی به کتاب خدا توجهی ندارند و انسان تلاش می‌کند که قانون‌های بسیاری را رعایت کند، ولی قانون خدا را عایت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب قرآن که خداوند بر امت اسلامی نازل کرد، عصاره و خلاصه همه کتاب‌های آسمانی است و همه آموزه‌های دینی و فرامین الهی که در طول تاریخ بر بشر نازل شد، در قرآن آمده است.

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه انسان تا می‌تواند باید از این قرآن بهره‌گیری لازم را داشته باشد، افزود: تلاوت قرآن، نگاه به آیات، دست کشیدن با طهارت بر قرآن و گوش دادن به آیات قرآن عبادت است.

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: چون ماه مبارک رمضان ماه عبادت است، باید تلاش کرد قرآن بخوانیم و یک آیه در این ماه تلاوت کردن برابر با ختم قرآن در سایر ماه‌ها است.

وی با اشاره به فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر اینکه «خانه‌های خود را با تلاوت قرآن نورانی کنید»، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام(ص) همچنین فرمود «از تلاوت قرآن غافل مباش» و امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود «این کتاب عهد بین بنده خدا و خالق عالم هستی است».

آیت الله حسینی گفت: طبق فرموده پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) «قرآن قلب‌های مرده را زنده خواهد کرد و انسان را از فحشا و منکر باز می‌دارد».

کد خبر 1755710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha