شرط بندگی تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار است

حجت الاسلام اختر دانش شرط بندگی را تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار عنوان کرد و گفت: حضرت خدیجه با بصیرت، معرفت و دانایی، همسر و بزرگترین حامی پیامبر(ص) بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام ابراهیم اختر دانش _ امام جمعه موقت آستانه در مراسم سالروز ارتحال حضرت خدیجه(س) که در گلزار شهدای آستانه اشرفیه به همت پیروان عترت واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام برگزار شد، ویژگی های حضرت خدیجه(س) را بی نظیر توصیف کرد و گفت: خدیجه همسر و بزرگترین حامی پیامبر(ص) بودند.

وی با اشاره به «عام‌الحزن» یا سال غم که سالی بود که در آن ابوطالب عموی حضرت محمد(ص) و خدیجه (س) همسر پیامبر وفات کردند افزود: این سال مصادف است با دهمین سال پس از بعثت (سه سال قبل از هجرت) که رسول خدا عموی خود را به عنوان حامی سیاسی و همسرش را به عنوان مایه آرامش و نیز حامی اقتصادی اسلام از دست داد.

حجت الاسلام اختر دانش در ادامه با اشاره به تلاش دستگاه تبلیغاتی امویان برای از بین بردن جایگاه و قداست اهل بیت(ع) تصریح کرد: جایگاه حضرت خدیجه(س) به قدری بالا بود که دستگاه اموی میدانست کسی را ندارد که توان مقابله با آن حضرت را داشته باشد دست به دامان جعلیات شدند و در خصوص سن و سال ایشان و به دنیا آوردن حضرت فاطمه زهرا(س) شبهه نادرستی را در اذهان مردم رواج دادند.

وی همچنین اضافه کرد: آنها حضرت خدیجه(س) را یک زن بیوه ۴۰ ساله که قبلا دو بار ازدواج کرده است معرفی کردند در حالیکه این ظلم به مقام حضرت خدیجه است.

حجت الاسلام اختر دانش اذعان کرد: بعضی ها خوب تحقیق کرده و نکاتی که در این جعلیات وجود دارد را تبیین می کنند.

وی با بیان اینکه وقتی خداوند می خواست به پیامبر دخترشان حضرت فاطمه(س) را عنایت کند دستور داد که ۴۰ روز از حضرت خدیجه دور شده و چله نشینی همراه با اطاعت، بندگی خدا و عبادت داشته باشد گفت: پیغمبر نیز با تمام کمالات و توجه ای که خداوند به ایشان داشته، برای اینکه فرزندی پاک به دنیا بیاورد می بایست دستورات خدای یکتا را اجابت کرده و با آمادگی پذیرای دختری همچون فاطمه زهرا سلام الله علیها باشد.

اختر دانش اظهار کرد: همان مراقبه ها باعث شد که این فرزند پاک در سن ۱۸ سالگی به جایی برسد که خداوند رضایت خودش را با رضایت حضرت زهرا(س) تنظیم کند.

وی در ادامه شرط بندگی را تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار عنوان کرد و افزود: همواره باید رضایت خدا را در نظر داشته باشیم و آنجایی که خدا خشمگین می شود ما نیز همانجا خشم بگیریم و... که این شرط بندگی است.

اختردانش خاطر نشان کرد: سخت است آدمی به مقامی برسد و حتی از آن بالاتر رود که خداوند بفرماید من رضایت خود را با رضایت تو و خشمم را با خشم تو، تنظیم می کنم.

وی در ادامه بیان کرد: خدا خواست به حضرت خدیجه(س) و حضرت پیغمبر(ص) دختری بدهد که هرجا او راضی شد خدا راضی شود و هر جا او خشمگین شد خدا خشمگین شود و لذا او معصوم است از این رو به عصمت حضرت زهرا(س) نمی توان شک کرد.

اختر دانش با اشاره به اینکه، بانویی همچون خدیجه(س) که بسیار ثروتمند بود، خواست که از گنج دنیا، دنبال گنج بالاتری باشد افزود: دعوت در عالم بر سر چیست!؟



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در حال پرپر کردن عزیزانش برای ایجاد امنیت و حفظ جمهوری اسلامی است و اینگونه هزینه می کند تا زنان جامعه عفیف بمانند  زیرا همین بانوان قراره است مادران فرزندان شوند.

اختردانش با اشاره به روحیه مادران و همسران شهدا گفت: این بانوان بهترین های خانه و خانواده خود را فرستادند تا مدافع حرم شوند.

وی خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی در تلاش است جلوی فساد و بی بند و باری را بگیرد چرا که از آینده این ها و نتیجه آن خبر دارد.

اختردانش با برشمردن ویژه گی هایی مانند معرفت، بصیرت، علم و دانایی، آگاهی و عاقل بودن حضرت خدیجه(س) افزود: حضرت خدیجه دل ولی فقیه زمان خود را شاد کرد و همانجا به تکلیف خود عمل کرد.

وی خاطر نشان کرد: بزرگترین پیام رفتار حضرت خدیجه برای ما این است که این بانو، بانویی ولایت مدار بودند که تمام هم و غم و طعنه ها را از قریش به عشق حجت خدا تحمل کرد و هم همسری نمونه برای پیامبر و هم مادری نمونه برای حضرت فاطمه زهرا سلام الله بودند و ازین رو به ایشان لقب «ام المؤمنین» دادند.

شرط بندگی تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار است

شرط بندگی تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار است

شرط بندگی تنظیم کردن خواسته خود با خواسته پروردگار است

کد خبر 1755729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha