تولید کلید حل مشکلات اقتصادی کشور است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند و نظر علمای علم اقتصاد می باشد، تولید کلید حل همه مشکلات اقتصادی از بیکاری تا کاهش ارزش پول ملی و سایر معضلات اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳ فروردین ماه)  حجت الاسلام میثم تارم در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است و ان شاءالله دولتمردان و مسئولین ما در این زمینه موفق عمل کنند.

امام جمعه جیرفت افزود: همان طور که رهبر معظم انقلاب می فرمایند و نظر علمای علم اقتصاد می باشد، تولید کلید حل همه مشکلات اقتصادی از بیکاری تا کاهش ارزش پول ملی و سایر معضلات اقتصادی است.

وی بیان کرد: هر چند دولت آیت الله رییسی اقدامات خوبی در زمینه اقتصادی در این مدت انجام داده اما مردم هنوز احساس نمی کنند که در زندگی شان تغییر و تحولی ایجاد شده باشد امیدواریم با استمرار این اقدامات و تلاش مسئولان جهش تولید با کارهای اقتصادی بتواند در سفره و زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام تارم با اشاره به این که سال گذشته با همه حوادث خوب و تلخ به پایان رسید، ابراز کرد: سال گذشته شاهد حضور مردم در نشست های ۹ دی ماه، راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، حضور قابل قبول آنها در انتخابات ۱۱ اسفندماه و همچنین اقدامات خوب علمی و پزشکی در زمینه های مختلف دیگر بودیم.

خطیب جمعه جیرفت ادامه داد: در عین حال مسائلی هم بود که باعث رنجش و نگرانی امت اسلامی شد از جمله حادثه تلخ سالروز شهادت شهید سلیمانی که امیدواریم خداوند شهدایی که در این روز به درجه شهادت نائل شدن  با سردار شهید حاج قاسم و شهدای کربلا محشور شوند.

وی با بیان اینکه طوفان الاقصی یکی از نکات برجسته، مهم و به یاد ماندنی ۱۵ مهرماه سال گذشته بود، اظهار کرد: چندین ماه است که رژیم جعلی اسرائیل برای ترمیم آثار طوفان الاقصی به طور جنون آمیز به نسل کشی، کودک کشی و زن کشی در غزه ادامه می دهد.

حجت الاسلام تارم عنوان کرد: هنوز این رژیم جعلی در جنون به سر می برد به همین دلیل طوفان الاقصی یک اقدام شجاعانه که هم آثار عملی بسیار خوبی برای فلسطین و هم برای جهان اسلام و جهان بشریت داشته است.

امام جمعه جیرفت بیان کرد: روزی نیست که در جهان به‌ ویژه در اروپا راهپیمایی در محکومیت رژیم جعلی صهیونیستی وجود نداشته باشد و امروز می بینیم آن ابهت پوشالی نظامی امنیتی و اطلاعاتی این رژیم جعلی ویران شد درهم شکست و قابل ترمیم نیست.

وی ابراز کرد: کشورهای اسلامی که درصدد برقراری  رابطه حسنه و عادی سازی روابط با اسرائیل بودند امروز در عادی سازی روابط با این رژیم کودک کش دچار شک و تردید شده اند با این وضعیتی که پیش آمده قطعا اسراییل هر چه به جنایات خودش ادامه دهد چیزی جزء روسیاهی برای خودش، آمریکا، غرب و حامیانش بجا نخواهد گذاشت.

حجت الاسلام تارم تصریح کرد: مردم غزه هر روز کودکان، عزیزانشان، پدران، مادران، زنان باردار شان و خانه هایشان پیش چشمشان مورد حمله وحشیانه رژیم صهیونسیتی قرار می گیرند و پر پر می شوند اما مثل کوه ایستاده اند و این صبر استثنایی را خداوند متعال به آنها داده و قطعا این صبر و هوشیاری که حماس و جبهه مقاومت دارد قطعا باعث پیروزی جبهه مقاومت خواهد شد.

خطیب جمعه جیرفت ضمن تبریک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، خاطرنشان کرد: باید در این ایام از آن حضرت درس مهمان نوازی، اکرام ایتام، کمک به مستمندان، خوش اخلاقی، خشوع و مدارا را بیاموزیم.

وی اظهار کرد: در امر خیری که هر ساله کمیته امداد امام خمینی (ره) به مناسبت این میلاد شروع می کند که کمک به محرومین و نیازمندان و اطعام فقرا است شرکت کنیم.

حجت الاسلام تارم بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) می فرماید؛ زیباترین زیبایی ها، اخلاق نیکو و اخلاق زیباست که ان شاءالله همگی خوش اخلاق باشیم.

امام جمعه جیرفت با بیان اینکه دینداری یعنی اخلاق مداری، تاکید کرد: کسی که از حوزه اخلاق خارج شود در واقع از مدار دینداری خارج شده است.

وی با اشاره به این که پیامبر اکرم (ص) برای اخلاق مداری در جامعه مبعوث شدند، اظهار کرد: ائمه اطهار (ع) بهترین الگو برای ما در اخلاق مداری هستند.

حجت الاسلام با تاکید بر این که در این ایام جشن و شادی حرمت ماه رمضان را حفظ کنیم، گفت:سعی کنیم شادی ها و جشن های ما اسلامی و براساس دستورات دینی باشد.

کد خبر 1755740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha