سفره افطار ساده در مساجد برپا شود

امام جمعه موقت اصفهان گفت: سفره افطار ساده با مشارکت مردم در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان به ویژه شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برپا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید ابوالحسن مهدوی» در خطبه های نماز جمعه اصفهان به ماه مبارک رمضان و مراسم های این روز ها و سالروز ولادت کریم اهل البیت(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: روزه داری در تقویت تقوا و معنویت انسان نقش دارد و این فریضه در پیش از اسلام نیز مرسوم بوده است.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: از فیض این ماه بهره ببریم و برای فرج امام زمان(عج) نیز در لحظه های افطار و سحر دعا کنیم.

وی با اشاره به سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) تصریح کرد: این امام همام در طول عمر خود نسبت به رفع نیاز جامعه گذشت و رفتار کریمانه داشت و همچنین در تبیین واقعیت های دین کار کرد.

آیت الله مهدوی به ثواب اطعام روزه داران اشاره کرد و یادآورشد: سفره افطار ساده با مشارکت مردم در مساجد همزمان با ماه مبارک رمضان به ویژه شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) برپا شود.

وی اضافه کرد: این سفره افطار ساده با نیت ثواب اطعام روزه داران انجام شود.

خطیب جمعه اصفهان به شعار سال اشاره کرد و اذعان داشت: معیشت و سفره زندگی مردم از اهمیت خاصی برخوردار بوده و رهبر انقلاب نیز به آن اشاره و برای رفع مشکلات اقتصادی توصیه هایی را به مسئولان دارند که باید به آن توجه بشود.

وی با بیان اینکه دولت اقدامات زیادی برای معیشت مردم انجام داد، خاطرنشان کرد: با وجود این اقدامات اما مشکلات معیشتی وجود دارد و تا نقطه مطلوب فاصله داریم از این رو مشارکت مردمی و اقدامات هدفمند قابل رفع نیاز است.

آیت الله مهدوی زمینه سازی برای مشارکت مردمی در جهش تولید را مهم خواند و یادآورشد: شعار سال گذشته و اقدام ضروری برای مهار تورم همچنان باید ادامه یابد.

وی به برگزاری انتخابات نیز اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود تلاش های دشمنان برای کاهش مشارکت سیاسی ملت ایران، اما مردم در صحنه حاضر شدند و در این امر مهم نقش خود را ایفا کردند.

امام جمعه موقت اصفهان نقش منتخبین مردم را  گره گشایی از مشکلات مهم خواند و خواستار تلاش همه مسئولان در رده های مختلف برای تامین نیاز ها شد.

وی همچنین به شکست اسرائیل در طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: آن ها قادر به تحمل این وضع نبوده و همواره با کودک کشی خواهان جبران هستند.

کد خبر 1755748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha