اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود

آیت الله نورمفیدی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود، دولت نباید بنگاه دار باشد و در مسائل اقتصادی وارد شود و باید سلامت و درستی کار را نظارت کند و  کار اقتصادی کار مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ٣ فروردین) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با تبریک سال نو، گفت: ائمه(ع) در روایات مختلف به عید ملی ایرانیان اشاره کرده اند و به نماز خواندن، دعا کردن و روزه گرفتن در روز اول عید نوروز تاکید کرده اند تا سبقه الهی و عبودی هم به آن بدهند.

امام جمعه گرگان با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان نیز افزود: در این ماه اول خدا را خوب بشناسیم و در حد ظرفیت خودمان خدا را دوست بداریم و خداوند محبوب ما می شود و بنده او باشیم.

وی ادامه داد: معرفت، محبت و بندگی از مواهب ماه مبارک رمضان است و باید در این ماه تلاش زیادی انجام شود تا خداوند هم از بنده اش خوشش می آید.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در حول چند مسئله اساسی در روزهای ابتدایی سال، گفت: ایران کشور بسیار خوبی است و امکانات و استعدادها و نیروی انسانی خوبی دارد و باید از این امکانات استفاده خوبی کرد.

وی افزود: در کشور کارهای زیادی در زمینه های مختلف علمی انجام شده و شرکت های دانش بنیان در زمینه های مختلف کار می کنند و پیشرفت های مختلفی داشته است.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه مشکلاتی هم در کشور وجود دارد که مهمترین مشکلات امروز کشور اقتصادی است، گفت: اما دشمن پیشرفت های ما را نمی بینند و  یا تکذیب می کنند و از کنارش رد می شوند و ضعف ها و نقص های ما را بزرگ می کند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این مسئله در داخل کشور هم وجود دارد تا مردم را مایوس و ناامید کنند، خطاب به برخی از افراد گفت: چرا مردم را نسبت به آینده مایوس می کنید و امید را از مردم می گیرید؟

آیت الله نورمفیدی با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، افزود: این همان مسئله اساسی تحول اقتصادی است و اقتصاد باید دست مردم باشد و از دست دولت خارج شود، دولت نباید بنگاه دار باشد و در مسائل اقتصادی وارد شود و باید سلامت و درستی کار را نظارت کند و  کار اقتصادی کار مردم است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله اتحاد، گفت: سلایق مختلف با هر نگاه و سلیقه علمی، اقتصادی و سیاسی باید در میدان باشند و نباید یکدیگر را حذف کرده و از صحنه خارج کنند.

امام جمعه گرگان در خصوص مسئله غزه هم گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اسرائیل اگر پیروز هم شود ولی همیشه شکست خورده است و کسانی که پشتیبانی می کنند بی آبرو شده اند.

وی ادامه داد: کسانی که دم از حقوق بشر می زنند انواع شکنجه ها را علیه مردم غزه انجام می دهند، گرسنگی بچه های فلسطینی را نمی بینند و این چه حقوق بشری است.

آیت الله نورمفیدی افزود: اسرائیل شکست خورده است و دلیل و شاهد این مطلب هم افکار عمومی است.

وی در خصوص مسائل استان گلستان هم گفت: در استان هم کار زیاد انجام شده و در حال انجام است ولی مشکلات زیادی در زمینه های مختلف وجود دارد.

امام جمعه گرگان افزود: مشکلات شرکت پتروشیمی استان برطرف شد ولی هنوز موانع برطرف نشده است و باید راه بیفتد و وارد عمل شوند و ٩٠ هزار سهام دار حس کنند سهام شان فعال شده است.

   

وی گفت: مسائل آشوراده، خلیج گرگان و منطقه آزاد هم خیلی مهم است و باید به آن توجه شود.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه های مختلف در استان، افزود: بیش از یک هزار و ۵٠٠ طرح نیمه تمام در استان وجود داشت که تا کنون حدود ۴۵٠ طرح عملیاتی شده است و مسئولان باید این اقدامات را برای مردم با زبان مردمی توضیح دهند تا مطلع شوند.

وی اظهار امیدواری کرد: مسئولان کشوری و استانی دست در دست همدیگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی مردم باشند و برای رضای خداوند و رضای مردم و رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

کد خبر 1755750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha