روز طبیعت حرمت ماه رمضان نگه داشته شود

در ماه رمضان و بهار معنویت و طبیعت هستیم و نکوداشت مهم است البته ۲۱ ماه رمضان مصادف با ۱۳ فروردین است و وظیفه خاص داریم و امسال باید در روز طبیعت که همزمان با روز شهادت امام علی(ع) است، حضور در طبیعت به دور از هنجارشکنی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام شرف الدین نظری_ استاد حوزه علمیه مازندران، در ویژه برنامه بزرگداشت در قالب طرح  ستایشگران اهل بیت(ع) و سالروز رحلت همسرمکرم نبی اسلام در امام زاده یحیی  ساری به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره و اظهار کرد: تقارن این عیدنوروز با عید طبیعت مبارک است و باید در حفظ شعائر دینی تلاش شود.
یادگار حضرت آیت الله نظری خادم الشریعه افزود: اول مرد مسلمان امام علی(ع) و اولین بانوی مسلمان حضرت خدیجه(س) بود که اولین افرادی بودند که بعد از وحی حضرت رسول را یاری کردند و در زمان غربت اسلام و پیامبر این اتفاق افتاد.
وی یادآور شد: آنهایی که در اسلام و کمک به حضرت رسول و احکام الهی سبقت دارند از درجات عالیه برخوردارند.

روز طبیعت حرمت ماه رمضان نگه داشته شود
حجت الاسلام نظری گفت: حضرت خدیجه اولین زن مسلمان بود، جان دادن مقام عالی دارد و شهید دارای مقام والایی است در جهاد اول جهاد مالی است و سپس جهاد جان است.
استاد حوزه علمیه مازندران افزود: جهاد مال در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و انسان در حیات و هستی اگر مالی را انفاق کند دارای ارزش بالایی است.
وی گفت: در ماه رمضان و بهار معنویت و طبیعت هستیم و نکوداشت مهم است البته ۲۱ ماه رمضان مصادف با ۱۳ فروردین است و وظیفه خاص داریم و امسال باید در روز طبیعت که همزمان با روز شهادت امام علی(ع) است، باید حرمت ماه رمضان حفظ شود.

روز طبیعت حرمت ماه رمضان نگه داشته شود
حجت‌الاسلام نظری یادآور شد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام برای همگان دارای عظمت است و باید حواسمان باشد و هیاتی ها و هیات مذهبی دقت کنند و پای کار باشند تا وظیفه خود را به این امام نشان داده و روز ۲۱ ماه رمضان برنامه ای برگزار کنیم که در نکوداشت شان و منزلت امام علی علیه السلام تلاش شود.
در ادامه این برنامه معنوی، چندتن از شاعران و مداحان استان مازندران  به مداحی در وصف بزرگ بانوی اسلام حضرت خدیجه کبری (س) پرداختند.

این برنامه  با حضور مداحان استان مازندران در قالب طرح ستایشگران اهل بیت همراه بود شاعران و مادحین استان مازندران برگزار و به بیان قرائت ابیات و مداحی در رسای حضرت خدیجه کبری پرداختند.

کد خبر 1755762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha