آماده‌باش نیروهای امدادی‌ هلال‌ احمر مرکزی در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی

شهرجردی از آماده باش نیروهای امدادی هلال احمر مرکزی در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر علیرضا شهرجردی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در حاشیه بازدید از نوروزگاه تفرش، در جمع خبرنگاران گفت: در پی صدور اطلاعیه شماره ۱ سازمان هواشناسی و اعلام هشدار سطح نارنجی، تمامی نیروهای امدادی و پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی‌های احتمالی به آماده باش کامل درآمدند.

 وی با بیان اینکه اطلاعیه شماره ۱ سازمان هواشناسی مبنی بر هشدار سطح نارنجی بدلیل بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد و همچنین احتمال کولاک و برف در مناطق کوهستانی و ارتفاعات صادر شده است، افزود: در این اطلاعیه برای روزهای یکشنبه و دوشنبه ۵ و ۶ فروردین‌ماه در ۱۶ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، همدان، قم، البرز، تهران، اصفهان، لرستان و همچنین استان مرکزی به‌دلیل بارندگی شدید، اختلال در ناوگان جاده‌ای، طغیان رودخانه‌ها و رانش زمین پیش‌بینی شده است.

این مقام مسئول با اعلام آمادگی کامل امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر، ادامه داد: ۱۳ پایگاه ثابت امداد و نجات و ۳ پست موقت، تیم واکنش سریع، یک تیم امداد و نجات کوهستان، یک تیم آنست(سگ‌های تجسس زنده‌یاب) و یک فروند بالگرد امداد هوایی و نیروهای عملیاتی مستقر در شعب استان مرکزی با استفاده از تمام ظرفیت، آماده انجام عملیات و  ارائه خدمات امدادی در حوادث احتمالی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی به هموطنان عزیز توصیه کرد در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه تلفنی ندای امداد و نجات جمعیت هلال احمر به شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

مانور کمک رسانی هوایی به شیوه اسلینگ و بار ریزی

آماده‌باش نیروهای امدادی‌ هلال‌ احمر مرکزی در پی هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی


دکتر شهرجردی همچنین با بیان اینکه در ایام نوروز سال ۱۴۰۳ تیم‌ امدادرسانی هوایی جمعیت هلال‌احمر اولین مانور کمک رسانی به شیوه اسلینگ و بارریزی را در استان مرکزی اجرا کرد، گفت: در این مانور که با هدف توان افزایی تیم های امدادونجات در مواقع بحران برای امدادرسانی و ارسال محموله به مناطق صعب العبور برنامه ریزی و در فرودگاه شهدای اراک اجرا شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: محموله مورد نظر در فرودگاه اراک بارگیری و با استفاده از چرت نجات از ارتفاع ۵۰۰ متری پرتاب و با موفقیت در نقطه هدف به زمین نشست.

وی ادامه داد: این مانور در سه مرحله انجام گرفت؛ مرحله اول بارریزی از بالگرد با استفاده از چتر نجات، حمل بار به شیوه اسلینگ در دو مرحله که در یکی از این مراحل بار بدون باکس پالت و برای اولین بار در کشور با ساده‌ترین وسایل بسته بندی و حمل بار صورت گرفت که سرعت قابل توجهی را در ارسال بار در امدادرسانی هوایی ایجاد خواهد کرد.

شهرجردی خاطر نشان کرد: اقلام حمل شده در این مانور برای اسکان اضطراری و موارد ضروری برای خانواده‌های ۱۸ و ۲۵ نفره شامل پتو، آب‌معدنی، مواد غذایی و چادر اسکان بوده است.

کد خبر 1755766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha