پیگیری مطالبات قرآنی رهبری توسط ستاد کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با برنامه‌های متنوع در سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم حضور یافته و پیگیری مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب از مساجد است.   

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، همزمان با برپایی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز با برپایی غرفه در بخش نهادهای دولتی حاکمیتی این نمایشگاه سعی کرده است برنامه های متنوعی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه ارائه کند.

بنابراین گزارش،باتوجه به اینکه نمایشگاه قرآن محلی برای عرضه جدیدترین اقدامات مجموعه ها و نهادها است و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز در طول سال برنامه های قرآنی مختلفی برای مخاطبان و عموم مردم برگزار می کند، از همین رو بخشی از برنامه های این مجموعه در نمایشگاه قرآن متمرکز بر برنامه های قرآنی و معرفی خدمات در این زمینه است.

با توجه به اینکه نمایشگاه قرآن فرصتی برای تعاملات و توسعه همکاری ها با دیگر مجموعه ها است، از ابتدای برپایی نمایشگاه قرآن ارتباطات خوبی میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با مجموعه های قرآنی وابسته به نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت دفاع فراهم شد، تا فعالیت های قرآنی مشترکی را در مساجدی که در اماکن نظامی حضور دارند از طریق تاسیس و تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار کنند.

پیگیری مطالبات قرآنی رهبری از مساجد توسط ستاد کانون‌های مساجد

همچنین، مسئولان حوزه های علمیه کشور، مجموعه ساترا، نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها و برخی دیگر مراکز و مجموعه ها با حضور در غرفه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای همکاری های مشترک با موضوع قرآن کریم و توسعه فعالیتهای قرآنی اعلام آمادگی نمودند. 

با توجه به اینکه ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حوزه بین الملل نیز فعالیتهای گسترده ای انجام می دهد، در همین راستا در نمایشگاه قرآن نیز از جامعه المصطفی(ص) العالمیه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بویژه از اعتاب مقدسه میهمانانی در غرفه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور حضور یافته و مذکراتی از سوی مسئولان ستاد هماهنگی کانون های مساجد با مسئولین عتبه امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) پیرامون توسعه همکاری ها صورت گرفت.

پیگیری مطالبات قرآنی رهبری از مساجد توسط ستاد کانون‌های مساجد

بنابراین گزارش، معرفی ظرفیت مرکز ارتباطات مردمی مساجد، برپایی کرسی تلاوت در طول روز در چند نوبت در غرفه این مجموعه و حضور خبرگزاری شبستان نیز به منظور اطلاع رسانی فعالیترهای ستاد هماهنگی کانون های مساجد و دیگر مجموعه ها از دیگر برنامه های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در نمایشگاه قرآن است.

 قرار است، از روز چهارم تا پایان نمایشگاه قرآن به صورت روزانه در غرفه ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با سه تا چهار استان ارتباط زنده برقرار و ظرفیت ها و فعالیت های قرآنی استادهای استانی کانون های مساجد معرفی شود.

همچنین، امضای میثاق‌نامه بین کانون های فرهنگی هنری که در یک محله هستند، به منظور اجرای فعالیت های قرآنی مشترک در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با تعامل مساجد با یکدیگر با محور قرآن، از دیگر برنامه های مورد توجه از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم است.

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از اول تا ۱۴ فروردین ماه در مصلای امام خمینی(ره) پذیرای بازدیدکنندگان است.

کد خبر 1755818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha