راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

یازدهمین قسمت از برنامه اذانگاهی شبستان با بررسی راهکارهای جذب نوجوانان و جوانان به مسجد و تداوم این ارتباط در سنین بزرگسالی روی آنتن رفت؛ تأکید بر خلاقیت در فعالیت‌ها و تعامل مستمر با مسجد از محورهای دیگر مطرح در این برنامه بود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان: برنامه اذان‌گاهی «شبستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۷:۳۰ با اجرای «محسن قره‌شیخلو» از آنتن شبکه پنج سیما پخش می شود.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

این برنامه که قرار است به مدت ۳۰ شب مهمان خانه‌ روزه‌داران شود، تلاش دارد، با نگاهی متفاوت به موضوع مسجد و فعالیت‌های مسجدی بپردازد.

در ادامه مروری بر آنچه که در برنامه شنبه ۴ فروردین مصادف با دوازدهمین روز از ماه رمضان روی آنتن شبکه تهران رفت، خواهیم داشت.

در ابتدای برنامه مستند تصویری از ویژه‌برنامه‌های کانون فرهنگی هنری محمدرسول‌الله (ص) شهر سمنان در عرصه اوقات فراغت پخش شد؛ این کانون علاوه بر فعالیت در رشته هایی نظیر فوتبال، شنا، بدمینتون و والیبال؛ در گستره فعالیت‌های فرهنگی هنری نظیر تئاتر، عکاسی و تدوین نیز حضور پررنگی دارد.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

بر پایه این گزارش: در ادامه برنامه اذانگاهی شبستان، «محمدهادی قادری» مدیر کانون فرهنگی هنری «به سوی ظهور» از مسجد جوادالائمه (ع) سمنان در مسجد حاج حسن صنیع‌الدیوان که محل ضبط این برنامه است، حضور یافت.
وی در ابتدا با اشاره به سابقه فعالیت خود در کانون فرهنگی هنری «به سوی ظهور» اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ در این کانون حضور دارم و تاکنون برنامه‌های مختلفی را برای گروه سنی کودک و نوجوان برگزار کرده ایم.

قادری در پاسخ به پرسشی درباره علت علاقه خود به فعالیت در مسجد گفت: من از خانواده مذهبی هستم و از همان دوران کودکی همراه با والدین‌ام در مسجد حاضر می شدم، پای منبر می نشستم و در صف‌های نماز مساجد بودم و به این شکل بود که این مسیر در زندگی‌ام تداوم یافت.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی


وی در ادامه در مورد فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور گفت: فعالیت در رشته‌های حفظ، ترتیل و قرائت از جمله دوره‌های آموزشی قرآنی کانون است که با استقبال همراه شده و تاکنون نزدیک به هفت تا هشت نفر از نوجوانان شرکت کننده در این دوره ها توانستند در مسابقات استانی و کشوری موفق به کسب رتبه شوند.

این فعال مسجدی در بخش دیگری از مباحث خود درباره استقبال اعضای کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور از فعالیت‌های قرآنی گفت: اکنون ۱۵۰ نفر از نوجوانان و جوانان عضو کانون شدند که این آمار به جز والدین است؛ موفقیت در هرکدام از این رشته ها یکی از دلایلی است که شرکت کنندگان دوره ها را ادامه می دهند، از نکات جالب این است که چه بسا اعضایی که در گروه سرود فعالیت داشتند اما به سمت برنامه های قرآنی نیز جذب شدند و همچنین فعالان قرآنی که در گروه سرود نیز حضور دارند، در واقع فعالیت مستمر و تعامل منجر به استقبال فراوان شده است.

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

قادری با بیان اینکه شاخص فعالیت کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور در دو سال اخیر سمت و سوی دیگری نیز یافته است، تصریح کرد: این تغییر به این معناست که ما علاوه بر قرآن در عرصه سرود و تئاتر نیز ورود کردیم، این اتفاق با توجه به مطالبه و نیاز نوجوان و جوان جامعه امروز بود که با استقبال نیز مواجه شد تا جایی که اکنون سه گروه سرود در بخش دختران و پسران داریم و این گروه‌ها تاکنون اجراهای مختلفی را در شبکه استانی داشته‌اند، اجراهایی که به تیتراژ برنامه‌ها نیز تبدیل شدند.

مدیر کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور ادامه داد: گروه سرود دختران کانون به نام «ریحانه‌های بهشتی» و گروه سرود پسران به نام «ایلیا» فعالیت دارند، علاوه بر این دوره های تئاتر را نیز به فعالیت‌ها اضافه کردیم و در مناسبت‌های مختلف اعم از ایام محرم و فاطمیه تئاترهای صحنه‌ای اجرا می کنیم.

وی در ادامه و در پاسخ به پرسش مجری برنامه اذانگاهی شبستان در رابطه با راهکارهای تداوم و استمرار ارتباط با مسجد در سنین بزرگسالی اظهار کرد: نوع جذب از اهمیت بسزایی در این عرصه برخوردار است، این مساله به وسیله مربیان خوب و همچنین خلاقیت در فعالیت‌ها محقق می شود، ما همواره این مساله را در کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور مورد توجه قرار داده ایم و چشم‌انداز چندساله برای فعالیت ها طراحی می کنیم و در مورد این چشم‌انداز نیز با اعضای کانون صحبت می کنیم و با همه اقشار ارتباط داریم به طوری که اعضای کانون صرفا از قشر مذهبی نیستند و استقبال همه جانبه بوده است.

در ادامه گروه سرود «ریحانه‌های بهشتی» کانون فرهنگی هنری به سوی ظهور به اجرای دو اثر پرداختند.
 

راه‌های استمرار انس با مسجد از نوجوانی تا بزرگسالی

کد خبر 1755842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha