تدبر و تامل در آیات کلام الهی سبب معرفت افزایی می‌شود

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر اینکه تدبر و تامل در آیات کلام وحی موجب معرفت افزایی می شود، گفت: این مهم بای مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در محفل قرآنیان شهر اراک با اشاره به اهمیت تدبر در قرآن، گفت: قرآن کلام الهی است و راه سعادت و سلامت را به انسان نشان می دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، ضمن تاکید به اهمیت برپایی کرسی های تلاوت و محافل قرآنی در مساجد و مصلی به خصوص در ماه مبارک رمضان، افزود: در کنار تلاوت آیات کلام الله مجید، تدبر و تامل در آیات کلام الهی نیز اهمیت بسزایی دارد. 

این مقام ارشد استان، در ادامه خاطر نشان کرد: تلاوت صحیح آیات الهی از منظر روخوانی، روانخوانی و تجوید هم جدی گرفته شود و بهتر است تا جایی که در توان تلاوت کننده است آیات قرآن کریم را بدون اشتباه قرائت کنند. 

آیت الله دری اظهار داشت: بهترین مکان برای برگزاری کرسی های تلاوت و محافل قرآن خوانی ابتدا مصلی و بعد از مصلی، مساجد شهر در اولویت می باشند.

امام جمعه اراک ادامه داد: بالاترین درسی که قرآن کریم به بشریت و جهانیان می دهد درس توحید و یکتاپرستی و دوری از شرک و بت پرستی است. 


ایشان همچنین اضافه کرد: کسانی که اهل تعقل و خردورزی باشند با تفکر و اندیشه در آیات کلام الله می تواند راه درست و حقیقت را کشف کنند و به رستگاری برسند.

کد خبر 1755997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha