ارائه خدمات به بیش از ۱۷ هزار نفر در ۱۰ روز اول طرح

شهرجردی گفت: با آغاز طرح خدمات بشردوستانه نوروزی در معاونت امور جوانان هلال‌احمر از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون به بیش از ۱۷ هزار نفر خدمات بشردوستانه ارائه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، علیرضا شهرجردی مدیرکل جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی در حاشیه پنجمین ستاد ملی خدمات یکپارچه هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: با آغاز طرح خدمات بشردوستانه نوروزی در معاونت امور جوانان هلال‌احمر از تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون به بیش از ۱۷ هزار نفر خدمات بشردوستانه ارائه شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با بیان اینکه ۳۰۲ نفر از اعضای در پست های ثابت مشارکت داشتند، افزود: از لین تعداد ۲۰۶ نفر خانم و ۹۶ نفر آقا هستند.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه ۷ اکیپ های سیار《سحاب》نیز در جریان این طرح مشارکت دارند، بیان کرد: تیم سحاب متشکل از ۴۵ آقا و ۶۶ خانم است.


وی همچنین به ۳ هزار و ۹۹۶ مورد اطلاع رسانی در زمینه نقاط حادثه خیز و آسیب پذیر و راهنمایی مسافرین به نقاط ایمن اشاره کرد و ادامه داد: پویش بهرفت و حامیان و هواداران از دیگر برنامه های این جمعیت در مدت ذکر شده بوده است.


شهرجردی همچنین به فعالیت فضاهای دوستدار کودک نیز اشاره کرد  و گفت: ۳ هزار و ۲۸۰ کودک از فضای دوستدار کودک بهره مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی همچنین به برپایی خیمه های نماز نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تا کنون ۷۸۴ نفر به خیمه نماز و غرفه فرهنگی مراجعه و از برنامه های آن بهره‌مند شدند.


شهرجردی تعداد مراجعین به غرفه طرح یاس را ۶۲۱ نفر عنوان کرد و ادامه داد:   پایش و کنترل فشار خون ۲ هزار و ۹۴۰ نفر انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین به توزیع ۴۷۵ بسته غذایی (افطاری) اشاره کرد و ادامه داد: پویش سبز (حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و نهال توزیع شده از دیگر برنامه های این جمعیت بوده است.

وی همچنین به خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی اشاره کرد و گفت: اماکن و نقاط ایمن سازی شده ۱۱۸، حوادث و آسیب های پیشگیری شده  ۲۸۳ مورد، خدمات امداد و کمک های اولیه ۸۸۷ مورد و  آموزش مهارت های ایمنی امدادی و نحوه سنجش فشار خون  ۸۰۵ مورد بوده است

کد خبر 1756005

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha