سفره کریمانه به پهنای نصف جهان

همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) سفره کریمانه در سراسر استان اصفهان پهن شده و همگان از نعمت آن بهره مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) کریم اهل البیت(ع) همگان بر سر سفره کریمان آن حضرت می نشینند.

طول این سفره در اصفهان به سراسر نصف جهان رسیده و در نقطه نقطه این استان سفره سخاوت افطاری در شب میلاد و شام میلاد پهن شده و همگان سر خوان محبت آن حضرت نشسته اند.

مشارکت مردم در برپایی این سفره نقش مهمی داشته و توانسته اطعام به روزه داران را انجام دهد که موضوعات مختلفی را برای آن پیش بینی کرده اند.

توزیع نان رایگان، سفره‌های افطاری، نذری غذا، اطعام ایتام، بسته های معیشتی نیازمندان و برپایی سفره های غذا در مناطق محروم از جمله آن است.

سفره کریمانه به پهنای نصف جهان

توزیع غذا گرم و بسته های معیشتی

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان گفت: بیش از یکصد هزار پرس غذای گرم و نزدیک به هزار بسته معیشتی همزمان با سالروز ولادت کریم اهل البیت(ع) توزیع می شود.

کریم زارع با اشاره به اینکه ۵۰۰ مرکز نیکوکاری در سراسر استان اصفهان راه اندازی شده، افزود: این مراکز محور برگزاری مراسم های این ایام هستند.

وی افزود: آشپزخانه های مساجد و حسینیه ها با همکاری خیرین در این مراکز دینی برای پخت غذا آماده شده و توزیع غذای گرم انجام می شود.

زارع اضافه کرد: توزیع غذای گرم همزمان با سالروز شهادت حضرت علی(ع) نیز انجام می شود.

سفره کریمانه به پهنای نصف جهان

تشکیل پویش توزیع نان رایگان

مدیر بنیاد مهدویت استان اصفهان گفت: همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) ۶۰ هزار بسته نان رایگان به همت مردم در استان اصفهان توزیع می شود.

حجت الاسلام مهدی نیلی پور افزود: در نانوایی ها مجری این طرح پرچم کریم اهل البیت(ع) نصب و چراغانی انجام می شود.

وی ادامه داد: در این خصوص اتحادیه نانوایان شهرستان ها و هزار واحد صنفی نانوایی در اجرای این پویش همکاری دارند.

سفره کریمانه به پهنای نصف جهان

سفره افطار همراه با جشن میلاد در مساجد

مساجد که هر شب با خرما و آبجوش از نمازگزاران و روزه داران پذیرایی می کردند در سالروز میلاد سومین امام همام سفره افطاری برپا کردند.

مدیر اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان گفت: سفره افطاری همراه با جشن میلاد برپا شده و بیش از ۱۰۰ هزار پرس غذای گرم در بین روزه داران توزیع می شود.

حجت الاسلام مجتبی کوچک زاده افزود: خیرین در این امر نیکو مشارکت دارند و سفره افطاری همراه با برنامه های فرهنگی قبل از اذان و پس از افطار همراه است.

وی اضافه کرد: مراسم جشن نیمه ماه مبارک رمضان در روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار می شود.

کد خبر 1756076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha