برگزاری نوروزگاه و گذر فرهنگی در بجنورد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: آیین نوروزگاه و گذر فرهنگی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد برگزار شد.

علی مستوفیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: شب گذشته جشن ملی نوروزگاه و بازارچه سوغات و صنایع‌دستی نوروزی، در مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم بجنورد با حضور دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان شمالی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: جشن ملی نوروزگاه باهدف افزایش شور و نشاط برای هم استانی‌ها و مسافران و گردشگران در زمان بعد از افطار در انتهای خیابان شریعتی در محل مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم برگزار و با استقبال خوب هم‌وطنان مواجه شد.

مستوفیان عنوان کرد: مراسم نوروزگاه مجموعه فرهنگی تاریخی مفخم از ۴ فروردین‌ماه لغایت ۹ فروردین‌ماه ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی بیان کرد: هدف از برگزاری جشن‌های نوروزگاه، احیای آداب و سنن ملی و محلی مرتبط با نوروز، تقویت روحیه نشاط و شادابی جامعه و آشنایی نسل جدید با فرهنگ غنی نیاکان و نیز جذب گردشگر است.

مستوفیان اضافه کرد: معرفی داشته‌های فرهنگی و تلاش برای احیای آن گامی مهم در راستای صیانت از هویت و اصالت مردمان هر منطقه است و نوروزگاه‌های استان خراسان شمالی به عنوان آیینه تمام نمایی از آیین‌ها و سنت‌های اصیل این استان نقش آفرینی می‌کنند.

وی یادآور شد: نوروز یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های فرهنگی ایرانیان است که گستره وسیع جغرافیایی را خارج از مرزهای ایران شامل می‌شود، نوروز خیلی قبل‌تر توانسته از مرزهای سیاسی کشور فراتر برود و معرفی این آیین باستانی به اجرای طرح نوروزگاه منجر شد.
کد خبر 1756081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha