هنر تئاتر باید در مساجد تقویت شود

یاقوت‌پور، گفت: تقویت تئاتر در مساجد می‌تواند با جریان‌سازی، امکانی فراهم کند تا نوجوانان بیش ‌از پیش با مسجد اُنس بگیرند.

محمد یاقوت‌پور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، با تبریک روز جهانی تئاتر اظهار کرد: هنر تئاتر با قابلیت‌های منحصر به فرد، بهترین ابزار برای انتقال مفاهیم انسانی و ارزشی محسوب می‌شود و مسجد مقدس‌ترین جایگاه تبلیغ معارف دینی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، با بیان اینکه تقویت تئاتر در مساجد می‌تواند با جریان‌سازی، امکانی فراهم کند تا نوجوانان بیش ‌از پیش با مسجد اُنس بگیرند افزود: مسجد یک فرصت و ظرفیت برای هنرمندان عرصه هنر تئاتر است که با تولید تئاتر با رویکرد دینی و معرفتی بستری برای رشد و تکامل انسانی فراهم آورند و در این مسیر هموار کردن راه از طرف مسئولان امر، اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: گروه‌های تئاتر با اجرا در مساجد، علاوه بر کشف استعدادهای مستعد ‌و جوان در قالب استفاده از جوانان علاقه‌مند به هنر نمایش، این امکان را دارند تا مفاهیم عمیق جامعه‌پذیری را نه‌تنها در مخاطبان نمایش‌ها، بلکه در درون همین گروه بازیگران نهادینه کنند.

یاقوت‌پور، عنوان کرد: فرهنگ موضوعی بسیار عمیق است که ساده‌پنداری و کوچک‌شماری آن باعث می‌شود سکان آن به دست سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرهای شبکه‌های مجازی بیافتد، در حالی که ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در ابعاد مختلف وجود دارد که بتوان از طریق آن فرهنگ کشور را اعتلا بخشید.

وی بیان کرد: مساجد به عنوان خواستگاه‌های محله‌ای می‌توانند با جذب نیروهای مستعد هنری در راستای اعتلای فرهنگ ملی، قومیتی و دینی گام‌های مؤثری بردارند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، خاطر نشان کرد: حمایت از تولید تئاتر در مساجد امری بسیار بایسته و شایسته است چرا که می‌توان با تولید و ترویج مفاهیم و محتوای ارزشی در قالب تولیدات تئاتری که مورد استقبال مخاطبان نوجوان و ‌جوان باشند، در راه تعالی مفاهیم انقلاب اسلامی گام برداشت.

کد خبر 1756127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha