تصادفات نوروزی در خراسان جنوبی ۵۵ درصد کاهش یافت

ملکی از کاهش ۵۵ درصدی تصادفات نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: هدف اصلی برنامه های ستاد خدمات سفر استان کاهش تصادفات است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، عباسعلی ملکی امروز (۷ فروردین) در برنامه زنده شبکه خاوران اظهار داشت: برنامه های امسالِ ستاد خدمات سفر استان بیشتر برای کاهش تصادفات در ایام عید است لذا برنامه ها و بازدیدهای میدانی به صورت فعال در حال برگزاری است. 


مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه قبل از شروع مسافرت های نوروزی، حین مسافرت ها و تاکنون برررسی ها در حال انجام  است، افزود: هدف اصلی ستاد  خدمات سفر کاهش تصادفات است.

به گفته وی؛ امسال با همراهی مردم، رانندگان و مسافران، تصادفات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته است و امیدواریم که مسافرت های نوروزی بدون تصادفات جرحی و فوتی باشد.

ملکی گفت: تمام تلاش ما هم کاهش تصادف است و درخصوص تصادفات درون شهری هم ما تاکنون مورد فوتی نداشته ایم.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ستاد خدمات سفر کاهش تصادفات نوروزی است، افزود: پویش چشم به راهیم در استان راه اندازی شده است تا ضمن اینکه فضای شادی برای مسافران ایجاد شود از میزان تصادفات کاسته شود. 

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی از فعالیت ۱۲ کمیته ذیل ستاد خدمات سفر از جمله کمیته امنیتی، بهداشت، امداد و نجات، ارزیابی و دفتر بازرسی، کمیته آمار، حمل و نقل، کمیته روستایی و عشایری و سایر خبر داد و گفت: تمام اقدامات صورت گرفته برآیند تصمیم‌گیری های این کمیته ها هستند. 

وی با اشاره به کمیته روستایی خدمات سفر، گفت: در این کمیته ما در ۲۳ نقطه ای که پلیس راه به عنوان نقاط حادثه خیز معرفی کرده است، سیاه چادر دارند و حتی این کمیته سیاه چادر نصب کرده ایم، سیاه چادرهای عشایری در بیش از ۳۳ نقطه استان برپا شده که در کاهش تصادفات موثر بوده است. 


ملکی ادامه داد: ۳۰ تن آرد، سوخت مورد نیاز، مباحث امنیتی این سیاه چادرها تامین شده است تا این سیاه برنامه های مفرح و شادی را برای مسافران در بین راه های استان اجرا کنند. 

وی از پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی) هلال احمر، زیباسازی فضای شهری، نصب المان ها، رنگ آمیزی جداول، ایجاد توقفگاه های شهرداری برای مسافران هم خبر داد و گفت: ۴۷۸ المان جدید برای نوروز نصب شده و عملکرد همه کمیته ها هر روز مورد بررسی قرار می گیرد.

وی از تشکیل ۹۶ پرونده تعزیراتی مختلف در این ایام خبر داد و افزود: سامانه تلفنی ۱۱۱ و ۱۲۴ در خصوص شکایات مردم در موضوعات مختلف فعال است و مردم می توانند شکایات خود را اعم از گران‌فروشی اعلام کنند.

کد خبر 1756148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha