۱۴ شب نجوای عاشقی با خدا برپا می شود

رییس هیئات مذهبی شهرستان شیروان گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، ۱۴ شب مناجات خوانی این ماه مبارک و نجوای عاشقی با خدا برگزار می شود.

محمد محمدزاده قانعی، رییس هیئات مذهبی شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این مراسم با حضور هیئات مذهبی و عموم مردم به صورت خانوادگی و با سخنرانی روحانیت معظم خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی بانوای مداحان اهل بیت(ع) توسط هیئت منتظران ولی عصر(عج) در مسجد الهی این شهر برگزار می شود.

محمدزاده قانعی عنوان کرد: این مراسم به همت اعضای جلسه حدیث کسا و همکاری تبلیعات اسلامی شهرستان برگزار می شود که ‌در این مراسم برنامه هیئات، قرائت قرآن، سخنرانی، مناجات و توسل برنامه ریزی شده است.

رییس هیئات مذهبی شهرستان شیروان با اشاره به بهره‌مندی‌هایی که از مناجات حاصل می‌شود، اظهارکرد: «سر عشق» یعنی تشنگی، یعنی بیمار خدا شدن، یعنی بی نامی و درود خدا بر کسانیکه اثر به این زیبایی را تولید کردند.

محمدزاده قانعی بیان کرد: شاید بی‌گناه‌ترین و بی اعوجاج‌ترین موسیقی را می‌توان در همین مناجات یافت کرد و اگر ما چند نکته را رعایت کنیم، می‌توانیم در این زمینه توفیقات زیادی هم داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا توجه به زیست اجتماعی مومنانه، محتوای اشعار انتخاب شده، جایگاه مجلس اجرا، توجه به چگونگی اجرای برنامه می‌توانند مناجات‌های ما را به «سر عشق» نزدیک کند.

کد خبر 1756160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha