بازدید بیش از ۷۰۰ هزار نفر از جاذبه های خراسان جنوبی

شاهوردی از بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، هادی شاهوردی امروز چهارشنبه (۸ فروردین) در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی از بازدید ۷۶۵ هزار و ۹۷۳ نفر از جاذبه های تاریخی، فرهنگی و توریستی خراسان جنوبی از ۲۴ اسفندماه تا ۷ فروردین ماه خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی تعداد اقامت در اقامتگاه های رسمی، غیررسمی و اضراری در این بازه زمانی را ۳۲۲ هزار و ۹۵ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۲۴۰ هزار نفر معادل۷۴.۵۴ درصد از اقامتگاه های غیر رسمی بهره مند شدند.

وی میزان کل اقامت در اقامتگاه های اضطراری را ۵۹۷ نفر برشمرد و افزود: در اقامتگاهای رسمی شامل هتل، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر و... نیز از ۲۴ اسفند تا ۷ فروردین ۸۱ هزار و ۴۱۸ نفر اسکان داشتند که این رقم معادل ۲۵.۲۸ درصد است.

وی میزان اقامت در هتل را چهار هزار و ۳۰۲ نفر معادل ۵.۲۸ درصد اعلام کرد و افزود: در این بازه زمانی ۴۶۲ نفر در اقامتگاه های سنتی اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی میزان اقامت در طرح خانه مسافر را هزار و ۷۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: در بازه زمانی ۲۴ اسفندماه تا ۷ فروردین  ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر در زائرسراها، هزار و ۲۵۶ نفر در اردوگاه ها، ۵ هزار و ۹۶۵ نفر در مناطق نمونه گردشگری و ۲ هزار و ۱۷۱ نفر هم در مجتمع های بین راهی اقامت داشتند.

شاهوردی میزان اقامت در زائرسراها را ۳۸ هزار و ۹۸۵ نفر معادل ۱۲.۱۰ درصد اعلام کرد و یادآور شد: در این بازه زمانی ۱۹ هزار و ۵۶۷ نفر هم معادل ۲۴.۰۳ درصد از اقامتگاه های بوم گردی بهره مند شدند.

وی میزان اقامت در اقامتگاههای سنتی را ۴۶۲ نفر، در مجتمع های گردشگری چهار هزار و ۹۴۳ نفر و در مهمانپذیر ها را ۲ هزارو ۴۷ نفر برشمرد.

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای برنامه های نظارتی از این اماکن گفت: در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۷ فروردین ماه ۱۹۴ بازدید نظارتی از اماکن و اقامتگاه ها انجام شده است که از این تعداد ۲۹ مورد از مراکز اقامتی، ۹۴ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی، ۹ مورد نظارت از رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شده است.

شاهوردی یادآورشد: در بازدیدهای به عمل آمده ۵۱  فقره تذکر به این مراکز داده شده که ۳۵ مورد به مراکز اقامتی، ۱۴ مورد دفاتر خدمات مسافرتی و دو مورد هم به مراکز پذیرایی داده شده است.

به گفته وی تعداد ۱۱ مورد تشویق هم صادر شده است که دو مورد به مراکز اقامتی، ۸ مورد دفاتر خدمات مسافرتی و یک مورد هم به مراکز پذیرایی بوده است.

کد خبر 1756267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha