کانون‌های تخصصی بانوان پرچم‌دار گفتمان خانواده در کشور هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین خداداده با اشاره به تاسیس ۱۴۰۰ کانون تخصصی خواهران گفت: این مراکز فرهنگی و هنری پرچم‌دار گفتمان خانواده و زندگی در کشور هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت‌الاسلام «کمال‌الدین خداداده» در آیین اختتامیه کشوری جایزه ملی «جوانی جمعیت» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد که به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: از سال گذشته فرآیند ثبت و تاسیس کانون های تخصصی بانوان در مساجد کشور به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری برای ایجاد مرکز تخصصی در حوزه زن و خانواده آغاز شده و تاکنون هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری در این حوزه تاسیس شده است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: این مراکز فرهنگی و هنری پرچم دار گفتمان خانواده و زندگی در کشور هستند که به دست بانوان دلسوز و افراد متخصص در حوزه خانواده مدیریت می شوند.

وی ادامه داد: برگزاری رویداد جایزه ملی  «جوانی جمعیت» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یک اقدام برای ایجاد جریان سازی فرهنگی در این حوزه بوده که آثار موثری نیز به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

حجت الاسلام خداداده به متولیان این رویداد توصیه کرد تا آثار رسیده به جشنواره مورد توجه و استفاده قرار گیرد و به عنوان تجربه های موفق و کارکرد موثر عرضه شود.

وی یادآورشد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با استفاده از آثار رسیده به جایزه ملی جمعیت می توانند برای فرهنگ سازی در این عرصه استفاده کنند.

کانون های مساجد پایگاه ترویج فرهنگ عمومی

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور به کارکردهای این مراکز اشاره کرد و اذعان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان مراکز ترویج فرهنگ عمومی فعالیت می کنند که یکی از موضوعات مورد نیاز، تلاش برای جوانی جمعیت، خانواده مستحکم و فرزندآوری است.

وی ادامه داد: کانون های مساجد به دلیل گستردگی در مناطق مختلف شهری و روستایی می توانند در حوزه گسترش فرهنگ عمومی و اصلاح برخی از تفکرات و انحرافات اجتماعی فعالیت کنند.

حجت الاسلام خداداده  از فعالان کانون های مساجد خواست تا در کنار دیگر فعالیت های خود، ماموریت جوانی جمعیت و فرزندآوری را نیز مورد توجه قرار دهند و الگوهای موفق زندگی را معرفی کنند.

در کنار دیگر فعالیت های خود، ماموریت جوانی جمعیت و فرزندآوری را نیز مورد توجه قرار دهند و الگوهای موفق زندگی را معرفی کنند.

وی همچنین به موضوع قانوان جوانی جمعیت اشاره کرد و یادآورشد: مدیران و تیم اجرایی کانون های فرهنگی و هنری در گسترش فرهنگ این قانون و گفتمان سازی آن در بعضی از مناطق پیشگام شده اند و نتایج موثری نیز داشته اند.

جوانی جمعیت قانون مترقی در کشور

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در بخشی از سخنان خود به دیدگاه برخی از روشن فکر نماها پیرامون قانون جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: این دسته از افراد تصویب و اجرای چنین قانونی را تمسخر می کردند در حالی که کشورهای دنیا بر این مسئله در مملکت خود سرمایه گذاری کرده اند.

وی راه اندازی وزارتخانه با محوریت هویت و جمعیت در کره جنوبی را مصداق بارز توجه کشورهای دنیا به این موضوع دانست و تصریح کرد: دنیا به هویت ملی خود بها می دهد و با برنامه های تبلیغی، فرهنگی و حمایتی بر این اصل توجه دارد.

حجت الاسلام خداداده از قانون جوانی جمعیت به عنوان یک قانون مترقی یاد کرد و خاطرنشان کرد: ستاد جمعیت تمام توان خود را بر اجرای کامل این قانون قرار داده که نتایج موثری نیز خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این عرصه نقش خود را ایفا کرده و همسو با سیاست های ملی پیش می رود.

شکوه تمدن در خانواده سالم نه ساختمان سازی قرار گرفته

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور موضوع جمعیت و تمدن سازی را مهم خواند و ادامه داد:تمدن اسلامی در تشکل خانواده های سالم و مستحکم رشد و نبوغ پیدا می کند و نباید تمدن را در ساختمان سازی در ارتفاعات پیدا کرد.

تمدن اسلامی در تشکل خانواده های سالم و مستحکم رشد و نبوغ پیدا می کند و نباید تمدن را در ساختمان سازی در ارتفاعات پیدا کرد.

وی تشکیل خانواده مستحکم را نیازمند پدر و مادرانی پایبند به اصول و دختران و پسرانی عاشق خانواده اعلام کرد و افزود: پرورش نسل جدید و فرزندآوری موضوع مهم است که باید در جامعه باقی بماند.

حجت الاسلام خداداده اذعان داشت: تمام پیشرفت های جامعه اسلامی مدیون تمدن برگرفته از امامت است و باید این جریان ادامه پیدا کند.

وی در ابتدای سخنان خود به دهه کرامت و سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: حرم مطهر این افراد صالح مایه خیر و برکت کشور است.

کد خبر 1762520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha