معاینات پزشکی بیش از ۳ هزار زائر حج گلستانی انجام شد

استیری گفت: تا کنون معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع سه هزار و ۲۳۷ زائر گلستانی از سوی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر استان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، حمید استیری در جمع خبرنگاران در خصوص معاینات پیش از اعزام زائران حج تمتع، گفت: تا کنون معاینات سه هزار و ۲۳۷ زائر در ۱۰ مرکز معاینه معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گلستان با همکاری ۹ پزشک انجام شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر گلستان افزود: ۳۹ کاروان حج در این زمینه با هلال‌احمر همکاری کرده اند.

وی با اشاره تامین داروی مراجعه کنندگان به داروخانه‌ های هلال‌احمر گلستان در ایام نوروز، گفت: داروخانه های هلال احمر استان در شهرهای گرگان و گنبدکاووس از ۲۴ اسفند تا هفتم فروردین، داروهای مورد نیاز ۲ هزار و ۴۱۶ مراجعه کننده را تامین کردند.

استیری افزود: داروخانه هلال احمر به دلیل تامین و توزیع به موقع داروهای مورد نیاز مردم اعم از داروهای تخصصی، داروهای پرونده ای و داروهای تک نسخه ای که اکثرا تحت پوشش بیمه‌های جاری کشور هستند، از نقش و اهمیت ویژه ای در نظام توزیع دارو برخوردار است.

وی با بیان اینکه تامین داروهای بیماران خاص، بیماران شیمی درمانی و ام اس جزو اصلی ترین داروهای داروخانه های هلال احمر استان است، اظهارداشت: پیش از تعطیلات اطلاع رسانی لازم به بیماران شده تا داروهای مورد نیاز را به اندازه کافی دریافت کنند.

استیری در بخش توانبخشی با اشاره به فعالیت هشت مرکز در ایام نوروز، گفت: از آغاز طرح نوروزی تا هفتم فروردین، ۷۱۵ نفر به این مراکز مراجعه کرده و درمان آنها پیگیری شده است.

کد خبر 1756298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha