شیوه‌های جدید مبتنی بر اصول اسلامی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی لازم است

انقانی گفت: شیوه های جدید مبتنی بر اصول اسلامی برای برگزاری برنامه های فرهنگی لازم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، مرتضی انقانی، در جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) که به همت اعضای کانون فرهنگی هنری مصباح الهدی شهر کارچان برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش های جوانان و نوجوانان کانون در برگزاری این جشن با شکوه، گفت: اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره افرادی توانمند، خلاق و متدین و موفق در امور مختلف هستند.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی در ادامه بر لزوم توجه به شیوه های جدید مبتی بر اصول اسلامی برای برپایی برنامه ها و فعالیت ها اشاره کرد و افزود: چنانچه برنامه های ما با ذائقه خود مخاطبان  در کنار مشورت ها و تجارب بزرگان و متولیان و مسئولان مسجدی برگزار شود، کار موثر و ماندگار خواهد شد.  

وی خاطر نشان کرد: این جشن نمونه ای از پیوند های فکری کودکان و نوجوانان و در کنار تجربه بزرگان و متولیان بود.

این مقام مسئول، با تاکید بر اینکه چنانچه بخواهیم حرف نو در برنامه های خود داشته باشیم باید از ابزار نو هم استفاده کنیم، ادامه داد: استفاده از ابزار و زبان هنر مثل سرود،  همان حرف نویی است که  حلاوت دیگری در جان فعالیت ها دارد.  

تاکید بر افزایش و تقویت برنامه های فرهنگی 

 مهدی داوری پور؛ مدیر کانون مصباح الهدی نیز خطاب به والدین و اعضای گروه سرود ضمن تشکراز همراهی ایشان با مجموعه فعالیت های هنری کانون، به لزوم تقویت و افزایش کیفیت برنامه های فرهنگی هنری اشاره کرد و گفت: بهترین کار برای جذب نوجوانان به مساجد اجرای برنامه های جذاب مبتنی بر روشهای نو و مبانی عمیق تربیتی و روانشناسی است.

 وی افزود: توجه به اقتضائات محلی و اجتماعی، هم افزایی بین مجموعه های فرهنگی در محل و استفاده از توان و ظرفیت اعضای کانون در طراحی برنامه ها بسیار اثرگذار است.  

 حمید قلعه نویی مسئول هیئت منتظران ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف که از دل همین کانون برخاسته است، نیز گفت: تمام مناسک و برنامه های فرهنگی مذهبی با همکاری کانون مسجد انجام می شود.

وی ضمن تبریک جشن  ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام، از همراهی خانواده ها تشکر کرد و از آینده و افق روشن حرکت های مذهبی هیئت با حضور نوجوانان خبر داد.

قلعه نویی با اشاره به لزوم کار تشکیلاتی در ماندگاری فعالیتها و با توجه به اینکه شعار هیئت منتظران ظهور، زمینه سازی و آمادگی برای حضور در اجتماع مهدوی است؛ عنوان کرد: با واسپاری مسئولیت های مختلف در برگزاری برنامه های هیئت در حال کادر سازی برای آینده  و ان شاء الله ظهور حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه شریف هستیم.  


در این جشن گروه سرود دختران  ۳ اجرای زنده  برای امام حسین علیه السلام، امام حسن علیه السلام و امام زمان علیه السلام و گروه سرود پسران هم  ۲ سرود برای امام علی علیه السلام، حضرت فاطمه سلام الله علیها ارائه کردند.  
در پایان همه اعضای گروه سرود به رسم یادبود یک عیدی و هدیه دریافت کردند.

کد خبر 1756303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha