مهربانی و تواضع زمینه‌ساز محبوبیت فرد نزد مردم می‌شود

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: مهربانی و تواضع زمینه‌ساز محبوبیت فرد نزد مردم می‌شود و محبوبیت فرد نزد خلق موجب محبوبیت وی نزد پروردگار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در استان کردستان در دیدار نوروزی مدیرکل و کارکنان تبلیغات اسلامی استان کردستان با تبریک سال جدید قویترین زیارتنامه اهل بیت(ع) را زیارت امیرالمومنین دانست و گفت: در این زیارتنامه از خداوند می‌خواهیم که ما را هم دوستدار بهترین اولیا قرار دهد و در زمین و آسمان محبوب گردان.

وی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین علی(ع) افزود: سه چیز موجب محبت می‌شود و اگر انسان بخواهد کاری کند که دیگران به وی علاقمند شوند باید این سه مورد را مورد توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان خوش اخلاقی و حسن‌الخلق را یکی از سه مولفه مورد نظر برای محبوب شدن انسان دانست و یادآور شد: انسان نباید در مورد خانواده بی‌تفاوت باشد و با خانواده و محیط کار باید حسن خلق داشته باشیم.

حجت‌الاسلام پورذهبی بیان کرد: تندخویی، کینه‌ورزی، پرخاشگری و حسادت ضداخلاق هستند و باید از این موارد دوری کرد.

وی بیان کرد: حسن‌الرفق دومین مولفه برای محبوب شدن انسان‌ها است و انسان باید با مهربانی وحسن رفاقت رفتار کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: تواضع و فروتنی و خود را از دیگران برتر ندیدن انسان را محبوب می‌کند.

وی با بیان اینکه اکسیر مدیریت محبت است، گفت: اگر مدیران و مسوولان بخواهند محبوب باشند باید محبت داشته باشند.

وی اضافه کرد:سال پرتلاشی را پشت سر گذاشتیم و سازمان تبلیغات اسلامی نیز سهم بسزایی در راستای رویدادهای فرهنگی و دینی استان برعهده داشت که جای تقدیر دارد.

کد خبر 1756317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha