بیش از ۱۸ هزار کودک نیازمند در آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد هستند

مدیر کل کمیته امداد استان آذربایجان غربی گفت:۱۸ هزار و ۲۴۱ کودک نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که این تعداد شامل ۶۵۳۴ هزار از فرزندان در طرح اکرام ایتام و ۱۱۷۰۷هزار از فرزندان محسنین بود و از این مجموع ۵۰ کودک فاقد حامی هستند.

رضا مهرافروز، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت:  هم‌زمان با ولادت کریم اهل‌بیت، امام حسن مجتبی (ع) هفته اکرام ایتام از پانزدهم ماه مبارک رمضان آغاز و تا روز شهادت حضرت علی (ع) ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز و مثبت طرح اکرام ایتام این است که حامیان طرح اکرام مبالغ موردنظر خود را مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند.

مهرافروز ادامه داد: کودکان در طرح ایتام سرپرست خود را از دست‌داده‌اند که نیازمند حمایت هستند اما در طرح محسنین به دلیل ازکارافتادگی، زندانی بودن و یا بد سرپرست بودن نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی خیرین هستند که حمایت از این عزیزان می‌تواند آینده‌ای روشن را فرا روی آن‌ها قرار دهد.

 وی خاطرنشان کرد: در هفته اکرام پایگاه‌های جذب حامی در تمامی دفاتر ۲۱ گانه کمیته امداد سراسر استان آذربایجان غربی و قریب به ۴۰۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان آماده ثبت‌نام همشهریان در طرح اکرام ایتام است.

مدیرکل کمیته امداد استان آذربایجان غربی تصریح کرد: ۱۸۲۴۱ هزار کودک نیازمند در طرح اکرام ایتام و محسنین تحت حمایت این نهاد هستند که این تعداد شامل ۶۵۳۴ هزار از فرزندان در طرح اکرام ایتام و ۱۱۷۰۷هزار از فرزندان محسنین بود و از این مجموع ۵۰ کودک فاقد حامی هستند

 مهرافروز تصریح کرد: مراجعه به سایت ekram.ir و یا ارسال عدد ۰۴۴ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳، مراجعه به مراکز نیکوکاری از راه‌های ثبت‌نام در این طرح است. 

وی با اشاره به ماه رمضان نیز گفت: امسال در راستای پخت و توزیع غذای گرم بین خانواده های تحت حمایت، ۲۰۰ آشپزخانه اطعام مهدوی در سطح استان راه اندازی شده است.

مهرافروز افزود: از ابتدای ماه رمضان تا کنون بیش از ۶۴ هزار پرس غذای گرم بین ۳۲ هزار خانواده پخت و توزیع شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این پانزده روز بیش از ۳۲هزار و ۷٠٠ نفر از ایتام و خانواده های تحت حمایت از سفره های افطاری امداد بهره مند شدند.

کد خبر 1756354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha