فعالیت ۳۹ سیاه‌چادر در کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی مؤثر بوده است

قناعت گفت: فعالیت ۳۹ سیاه‌چادر عشایری در سطح خراسان جنوبی ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح برای مسافران نوروزی در کاهش تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی مؤثر بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز (۹ فروردین) در هشتمین ستاد اجرایی خدمات سفر استان اظهار کرد: از ۲۴ اسفندماه تا پایان روز هفتم فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ترددهای ثبت‌شده در محورهای خراسان جنوبی بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تردد بوده است.

 وی با اشاره به بازدید حدود ۷۵۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی در این مدت افزود: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون بیش از ۳۲۲ مسافر و گردشگر نوروزی در اقامتگاه‌های استان مستقر شدند.

استاندار خراسان جنوبی به استقرار ۳۹ سیاه چادر عشایری در سطح استان اشاره کرد و گفت: سیاه‌ چادرها ضمن ایجاد فضای شاد و مفرح و ثبت خاطره خوش برای گردشگران و مسافران نوروزی، در کاهش تصادفات جاده‌ای هم اثرگذار است.

قناعت خاطرنشان کرد: تا این لحظه استان در کاهش تصادفات جرحی نوروز ۱۴۰۳ رتبه اول و کاهش تصادفات فوتی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار امیدواری کرد که کاهش آمار تصادفات تا پایان طرح نوروزی با همکاری و همت مسئولان در استان ادامه داشته باشد و افزود: سیاه چادرهای عشایری تا پایان طرح نوروزی به خصوص روز ۱۳ فروردین که موج بعدی سفرها محسوب می‌شود باید ادامه یابد تا شاهد خدمات‌دهی خوب به مسافران نوروزی به ویژه کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای باشیم.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تأکید کرد: البته کاهش تصادف فوتی و جرحی حاصل پای کار بودن همه مسئولان، فرمانداران و مدیران کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل ستاد خدمات سفر است.

وی به نظارت مستر بر تامین آرد و سوخت سیاه چادرهای عشایری در طرح نوروزی تأکید کرد و گفت: استقرار سیاه چادرها یکی از موضوعات کلیدی و زیربنایی ستاد خدمات سفر در استان است.

قناعت با اشاره بر ضرورت هماهنگی و نظارت بر محورهای روستایی شهرستان‌ها در خصوص مباحث ترافیکی، ادامه داد: با توجه به اینکه ملاک ارزیابی و سنجش استان‌ها در سفر توسط وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سامانه جانا و اطلاعات ثبت شده در آن است لذا باید آمار حوزه‌های مختلف به صورت دقیق و به موقع ثبت شود.

استاندار گفت: مسئولان کمیته‌های ذیل ستاد خدمات سفر استان نسبت به ثبت به موقع آمار، اقدامات، برنامه‌ها و گزارش‌ها در سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) اقدام کنند و آن را به بعد موکول نکنند.

وی در ادامه حضور و ارتباط تلفنی فرمانداران و مسئولان کمیته‌های ستاد خدمات سفر با صدا و سیما و ارائه گزارش خدمات به مسافران و گردشگران را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید کمپ‌های استقرار مسافران نوروزی در شهرستان‌ها از لحاظ نظافت، روشنایی و امنیت مورد توجه ویژه قرار گیرد.

قناعت بر انجام اقدامات فرهنگی در شهرستان‌ها برای رعایت شئونات ماه رمضان توسط گردشگران تأکید کرد و گفت: انتظار از برخی فرمانداران و مسئولان کمیته‌ها این است که جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان‌ها و کمیته‌های دوازده‌گانه ذیل آن را با توجه به تعداد مسافران و گردشگران به شکل منظم و مرتب برگزار کنند.

استاندار خراسان جنوبی در خصوص کمبود مرغ در روزهای اول سال و گلایه مردم، تصریح کرد: به هیچ عنوان کمبود مرغ در استان نداریم چون روزانه ۱۵۰ تن مرغ تولید می‌شود که یک سوم آن مصرف داخل و مابقی مازاد بر نیاز است لذا علت این موضوع شاید ناهماهنگی توزیع مرغ در برخی فروشگاه‌ها و مراکز پروتئینی باشد که باید گوشت گرم مرغ به موقع در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

کد خبر 1756401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha