فعالیت‌های قرآنی بیرون از مسجد، موفق نخواهند بود

حجت‌الاسلام خسروپناه، با اشاره به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در رابطه با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی، گفت: اساسا فعالیت‌های قرآنی باید با محوریت مساجد باشد و باید برای گسترش هرچه بیشتر این امر تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» در حاشیه بازدید از سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت وگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان، با اشاره به فعالیت‌های قرآنی شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: ما شورای توسعه فرهنگ قرآنی را به سازمان تبلیغات اسلامی واگذار کردیم و کار تصدی‌گری که قبلا شورای عالی انقلاب فرهنگی در این عرصه انجام می‌داد به عهده شورای توسعه فرهنگی قرآنی است؛ البته همچنان همه دستگاه‌ها در این شورا حضور دارند و در مورد فعالیت های قرآنی تصمیم می گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه در رابطه با تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی که از منویات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: اساسا فعالیت‌های قرآنی باید با محوریت مساجد باشد، اگر مسجد از محوریت فعالیت های قرآنی حذف شود قطعا در این عرصه موفق نخواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: البته درست است که در فرهنگسراها و مجموعه های دیگر نیز فعالیت های قرآنی جریان دارد اما کانون این فعالیت ها باید مساجد باشد، ضمن اینکه آموزه های قرآنی در مسجد رشد و بالندگی بیشتری دارد.

کد خبر 1756424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha