دانش‌آموزان در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی تاثیرگذارند

مشاور فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی گفت: بسیج دانش آموزی باید خلاهایی که برای رسیدن به تمدن نوین را داریم پوشش دهد هدف غایی که بسیج دنبال می کند، بسترسازی برای شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، آقایی، مشاور فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی در امور بسیج در این جلسه گفت: مجامع علوی و فاطمی بهترین ظرفیت و بستر برای شناخت آسیب‌های حوزه دانش آموزان بصورت تخصصی است و کارگروه های ۵ گانه محلی برای ارائه پیشنهادات و راهکارها علمی و عملی برای از مقابله با این آسیبها و یا کاستن آنها است.

وی افزود: در گذشته از سیستم های غربی برای تمدن سازی استفاده می کردند و اگر واقعا وارد سیستم حوزه شویم باید حتما قالب داشته باشیم و این قالب ها را در ۳ مورد تصویر سازی، تعریف و تصمیم گیری باید کنار هم قرار دهیم تا بتوانیم تبیین درستی از مسائل جامعه داشته باشیم.

آقایی ادامه داد: هر نوع مسئله ای که در جامعه وجود دارد باید به راه حل های تمدن آن نگاه کنیم برای این در حوزه دانش آموزان باید آموزش و پرورش را بررسی کرد که آیا آموزش و پرورش براساس تمدن اسلامی است و آیا منجر به تمدن نوین اسلامی می شود؟

مشاور فرمانده سپاه شهدا استان آذربایجان غربی افزود: بیشترین بحث که در آموزش و پرورش مورد بحث بوده موضوع آموزش حفظ محوری به تفکر محوری غلبه شده است که باید مسئولین آموزش به این امر توجه ویژه داشته باشند.

وی گفت: مسئله بعدی کتاب های درسی است که باید بررسی شود که کتب های آموزشی براساس نظم نوین اسلامی پایه ریزی شده است؟موضوع جامعه سازی و جامعه پردازی مهم است که آیا به این موضوعات در کتاب ها پرداخته شه است؟و کتاب هایی که امروزه داریم نیازهای اسلامی را رفع می کنند؟ و برای این موضوع یا باید کتب جدید اضافه شده یا اینکه در کنار آموزش کارگاه هایی نیز در مدارس برگزار شود.

آقایی بیان کرد: بسیج دانش آموزی باید خلاهایی که برای رسیدن به تمدن نوین را داریم پوشش دهد و دانش آموزان در شرایطی می‌توانند آینده سازان جامعه اسلامی و زمینه سازی ظهور و تمدن ساز باشند که بصیرت، روحیه بسیجی و علم و دانش خود را تقویت کرده و افزایش دهند.

جهانگیر اسلام پرست، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی نیز در این نشست گفت: این دو هیئت از بین واحدهای بسیج انتخاب می شوند و به مجامع کشوری معرفی و در حوزه های مختلف نقش آفرینی می کنند.

وی افزود: دانش آموزان انقلابی در کنار تحصیل و فراگیری علم، باید مطالبه گر نیز باشند و مطالبه گری باید به این دانش آموزان آموزش دهند.

اسلام پرست ادامه داد: تقویت روحیه مطالبه گری، جنبشی شدن تشکل دانش آموزی، تربیت نیروی تراز انقلاب، ساخت مدرسه تمدن ساز و ایجاد جنبش دانش آموزی از ماموریت‌های مهم و پرافتخار بسیج دانش آموزی است.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی استان آذربایجان غربی افزود: برای شناخت جهان نسبت به مسائل مختلف راه های مختلفی را مورد بحث قرار داده و نمایندگان بسیج دانش آموزی در مدرسه باید یک قدم جلوتر از بقیه هم‌سن‌سالان خود باشند.

وی با بیان اینکه اصول مطالبه گری و جریان سازی باید به دانش آموزان آموزش داده شود، گفت: طرح یاوران ولایت یک هفته در مرکز استان در راستای توانمدسازی اجرا شده و مقرر شده دانش آموزان نیز به مدت ۲۰ برنامه در تلویزیون برای تبیین مسائل خود حضور داشته باشند.

کد خبر 1756519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha