قصور متولیان تبلیغ در تبیین موفقیت‌های نظام/ گشودن جبهه‌ای جدید مقابل استکبار هنر جمهوری اسلامی است

امام جمعه کرمان با اشاره به روز جمهوری اسلامی و متذکر شدن این نکته که نظام فقط در داخل پدافند نکرد؛ افزود: گشودن جبهه‌ای جدید در مقابل استکبار و استعمار هنر جمهوری اسلامی است که متاسفانه با قصور برخی متولیان تبلیغ، موفقیت‌های نظام آنگونه که باید تبیین نشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌ اول نمازجمعه(۱۰ فروردین) در ادامه مبحث خطبه هفته‌های گذشته با اشاره به اینکه از نگاه اسلام و قرآن، خانواده یکی از محیط‌های مهم تربیتی است؛ رسالت خانواده در این رابطه را شامل سه محور تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده عنوان و بیان کرد: در  محور اول تدوام نسل مهم است.

آرامش باید از خانه به جامعه منتقل شود


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با افزودن این مطلب که در محور دوم، خانواده باید کانون آرامش و امنیت باشد و زن و مادر محور آرامش است؛ تصریح کرد: البته معنایش این نیست که مرد و پدر در آرامش نقش ندارد بلکه هر دو مکمل هم هستند و مرد تکیه‌گاه خانواده است و این خود آرامش‌ تولید می‌کند.
وی با متذکر شدن این مطلب که آرامش باید از محیط خانواده به اجتماع منتقل شود؛ به تفاوت میان مقررات داخل و خارج محیط خانواده اشاره و بیان کرد: در خانه باید مودت و رحمت حاکم باشد؛ مودت دو طرفه و رحمت، ایثارگرانه است.

امام جمعه کرمان سپس درباره خانواده متعالی و مترقی و برتر از نگاه دینی اظهار کرد: تربیت در اینجا به عنوان وظیفه مهمی برای پدر و مادر تعریف می‌شود زیرا در قبال روح و روان و تربیت دینی بچه ها مسئولت دارند و اگر حاکمیت نفس را به رسمیت شناختند بزرگترین خیانت به فرزندان و جامعه کردند.

وی در خطبه دوم نمازجمعه ابتدا با گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‌الله بروجردی خاطرنشان کرد: ایشان رسالت زعامت و مرجعیت شیعه را در زمان طاغوت به بهترین وجه انجام داد.

رعایت آداب لیالی قدر باعث سرعت در نزدیکی به خدا است


حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی سپس به شب‌های قدر اشاره و بیان کرد: ماه مبارک رمضان فرصت استثنایی برای نزدیک کردن خود به خدا و شب‌های قدر اوج نزدیکی به خدا است زیرا آدمی بر مرکبی سوار است که او را به سرعت به خدا نزدیک می‌کند اگر آداب این شب‌ها را رعایت کند.

لزوم حفظ حرمت سالروز شهادت امام علی علیه‌السلام در روز طبیعت


وی با افزودن این مطلب که هم لیالی قدر بستری برای هدایت است و هم شخصیتی چون امام علی علیه‌السلام که شهادت آن در این شب‌ها واقع شده است؛ به تقارن سالروز شهادت حضرت با روز طبیعت اشاره و تاکید کرد: این تقارن امتحان بزرگی برای پیروان امامت و ولایت است و باید به گونه‌ای باشد که به شئون امامت و ولایت و حرمت این روز بی توجهی و یا هنجارشکنی نشود.
امام جمعه کرمان با ابراز تاسف از دوران کوتاه حاکمیت امیرالمؤمنین علی علیه السلام که نه فقط جامعه آن روز که جامعه اسلامی پس از آن هم از محرومیت این حاکمیت، متضرر شد؛ علت آن را جفا و انحراف خواص و خالی کردن اطراف امام دانست و گفت: گروهی از خواص از دستورات امام تمرد کرده و گروهی هم هوی و هوس را بر خدا ترجیح دادند و تفرق خواص و جدایی آنان از امام علیه‌السلام بستری فراهم کرد تا نافرمانی عامه نشان داده شود و خالی شدن اطراف امام از خنجر زنان و رزمندگان منجر به شهادت ایشان شد.

هنر جمهوری اسلامی


وی با اشاره به ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی موفق شد تا مدل حکمرانی جمهور و اسلام یعنی هم حضور گسترده و هم حاکمیت دین و بلکه محوریت دین بر نگاه جمهور در عرصه عمل پیاده و ثروت و قدرت را تبدیل به خدمت و شکستن گردن ظالمان تاریخ کند و در برابر استکبار و استعمار جبهه جدیدی باز کند که محصول آن مردان مخلص و بی ادعا و انسان‌های باشرف اهل شهادت و ایثار و شهیدان همیشه شاهد تاریخ را در تابلوی تمام نمای جامعه انسانیت به تصویر بکشد و این هنر جمهوری اسلامی است.
امام جمعه کرمان بیان کرد: این جبهه فقط در ایران پدافند نکرد و هر روز وسیع تر و گسترده‌تر و تبدیل به جبهه مقاومت شد و مرد عملیات این جبهه در اجرای فرامین ولی‌فقیه، چهره تابناک حاج قاسم است و جمهوری اسلامی موفق شد در خیلی از سنگرها چنان سنگرداری و چنان پیشرو حرکت کند که خود را در چند کشور مطرح دنیا نشان دهد.

قصور متولیان امر تبلیغ در تبیین و عرضه موفقیت‌های نظام


وی گفت: اما برخی از متولیان امر تبلیغ با قصور خود نتوانستند این همه موفقیت‌ها را چنان که شایسته و بایسته است هم در داخل و هم خارج تببین و عرضه کنند؛ از طرفی دشمنی دشمنان با تبلیغات وسیع علیه نظام راه را خیلی جاها برای ما بست و اجازه نداد این موفقیت‌ها برای جهان و ملل آزاده و حتی در داخل کشور آنگونه که حق مطلب است، بیان شود اما هنوز ظرفیت‌های بکار گرفته نشده و یا کم بکار گرفته شده، کم نیست که امیدوارم مسئولان قوا و نهادها و مردم بتوانند این ظرفیت‌ها را فعال کنند.

صندوقچه موسوی فلسطین را آزاد می‌کند


نماینده ولی فقیه در استان کرمان در پایان بر اهمیت
راهپیمایی روز قدس امسال تاکید و بیان کرد: رژیم اشغالگر قدس می‌خواهد با نسل‌کشی در غزه، مجاهدی برای تهدید او وجود نداشته باشد اما صندوق نجات ملت فلسطین و غزه مانند صندوقچه حامل موسی کلیم الله، فلسطین اشغالی را نجات و او را به پیروزی خواهد رساند.

کد خبر 1756533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha