بزرگترین پرچم رضوی در تهران به اهتزاز درمی‌آید

اهتزاز پرچم رضوی در تمامی مناطق تهران و برافراشته شدن بزرگترین پرچم رضوی همزمان با دهه کرامت در منطقه عباس‌آباد تهران برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ در آستانه دهه مبارک کرامت به پابوسی حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شدند.

خادمیاران‌ و یاوران رضوی منطقه ۱۴ در این سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم، که به میزبانی کانون ایثار و شهادت برگزار شد، افزون بر زیارت حرم‌ ملکوتی حضرت معصومه(س)؛ آیین غبارروبی و گل‌افشانی مزار شهدای مدفون در صحن امام رضا(ع) را اجرا و فضا را به یاد مبارک حضرت شمس‌الشموس مزین و نورانی کردند.

خادمیاران کانون ایثار و شهادت ضمن حضور بر سر مزار شهدای والامقام شهروز مظفری‌نیا سرتیم حفاظت سردار سلیمانی، علی‌رضا گل‌محمدی از شهدای تفحص و حسن مختارزاده شهید آشوب‌های ۱۴۰۱ و اجرای آیین غبارزدایی و عطرافشانی مزار آن‌ها؛ از کریمه اهل بیت برای توفیق خدمت در دهه کرامت و برگزاری شایسته این ایام پرفضیلت مدد جستند.

حاضران در این محفل معنوی ضمن زیارت پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی‌ الرضا(ع) از مرثیه‌سرایی مداحان اهل بیت و طنین هم‌خوانی باشکوه صلوات خاصه حضرت ثامن الائمه(ع) بهره‌مند شدند.

شایان توجه است، زیارت مسجد مقدس جمکران از دیگر برنامه‌های خادمیاران کانون‌های خدمت رضوی منطقه ۱۴ بود.

بنابراین گزارش،شهید حمیدرضا اسداللهی که از فعالان جبهه فرهنگی در خارج از مرزهای ایران اسلامی بود، سال‌ها در کشورهای منطقه مانند لبنان فعالیت می‌کرد.

در روزهای حضورش در ضاحیه جنوب لبنان و روستای جهاد مغنیه، آشنایی با خانواده‌ای مجاهد و شهیدپرور تسکین‌بخش رنج‌های دوری از مادر و خانواده‌اش بود.

سونیا مهدیِ لبنانی‌تبار  بانویی بود که برای شهید حمیدرضا همچون‌ فرزندانش مادری کرد و به برکت جهاد مقدس در راه خدا، جوانه انس و الفتی مثال‌زدنی میان آن‌ دو رویید و به نهالی ریشه‌دار تبدیل شد.حضور خادمیاران‌کانون‌ شهادت در منزل شهید اسداللهی با تلاقی نگاه دو مادر هم‌زمان شد؛ مادری که حمیدرضا را پرورش داده و مادری که بار غربت را از روی شانه‌ها ی‌ او برداشته بود.

زیارت پرچم متبرک حرم علی ابن موسی الرضا(ع) و قرائت صلوات خاصه حضرت، آن هم در جایی که عطر حضور شهید اسداللهی احساس می‌شد، حال و هوای عجیب و بی‌بدیلی رقم‌ زد.

گفت‌وگو با امام رضا(ع) زبان مشترک‌ همه حاضران شد. آسمان چشم‌ها بارانی و دل‌های همه به‌سوی صحن و سرای حرمش روانه شد.

مادرانی که هردو جهادگر و خادمه اهل بیت بودند.‌ یکی در حرم رضوی و دیگری در حرم سیده زینب و سیده رقیه.اما این بار شگفتانه‌ای در انتظار مادر معنوی او بود...

حمیدرضا اسداللهی، که خود خادم حرم حضرت رضا(ع) بود، در این سفر خبر آغاز خدمت به علی ابن موسی الرضا را به مادر لبنانی‌اش مژده داد و پس از سال‌ها انتظار رخت خدمت بر تن مادر معنوی خود کرد.

مادری که هرسال به شوق دیدار فرزند شهیدش به ایران‌ می‌آید و غبار دلتنگی از قلبش می‌زداید.

حالا فصل مشترک منیره‌سادات مصطفویِ ایرانی و سونیا مهدیِ لبنانی افزون بر مادری برای حمیدرضا؛ خادمی در آستان حضرت شاه خراسان هم بود.

البته ناگفته نماند؛ عنایت‌ امام‌ رئوف(ع) به این‌ دو مادر به همین‌جا ختم‌ نشد. سمیه دهقانی، خادمیار کانون ایثار و شهادت منطقه دارالمومنین و فرزند شهید محمد دهقانی، این روایت جذاب را سوژه مستند بعدی خود قرار داده و به زودی اثری با این موضوع تولید خواهد کرد.

در پایان‌ این دیدار خاطره‌انگیز سفیران امام رضا(ع)  به رسم همیشگی هدایای تبرکی رضوی به میهمانان شهید اسداللهی اهدا کردند.

برپایی میز خدمت مشاوره حقوقی و قضایی در شهرک بستان ، توسط کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران"

کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران ، یک میز خدمت با هدف ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی در شهرک بستان و مسجد حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) برپا نمود .

هدف اصلی ارائه خدمات مشاوره حقوقی و قضایی به مردم توسط کانون حقوقی، فراهم کردن دسترسی به عدالت برای تمامی افراد جامعه است. این خدمات به افراد کم بضاعت کمک می‌کنند تا بتوانند به حقوق و حقایق خود دست یابند و در مواجهه با مسائل حقوقی مختلف، حمایت و راهنمایی لازم را دریافت کنند.

طبق اظهارات مسعود کربلایی ، کارشناس حقوقی و  مسئول کانون حقوقی خدمت رضوی منطقه نوزده تهران، این اقدام برای تقویت ارتباط مؤثر و مستمر با مردم، به عنوان یک نهاد محلی، از اهمیت بسزایی برخوردار است. او بیان کرد: هدف ما از برپایی این میز خدمت، فراهم آوردن یک فضای صمیمی برای مردم است تا بتوانند با آرامش و اطمینان، در مورد مسائل حقوقی و قضایی خود مشورت کنند و راه‌حل‌های موثری برای حل مشکلات خود پیدا کنند.

کربلایی همچنین افزود :به عنوان یک کار خیرخواهانه، ارائه خدمات حقوقی رایگان نشان از توجه به نیازهای اجتماعی و اهمیت عدالت اجتماعی دارد. این خدمات به مردم کمک می کند تا با مسائل حقوقی و قضایی آشنا شده و به آنها امکان می‌دهد تا در مقابل تبعیض‌ها و سوءاستفاده‌های غیر قانونی مقاومت کنند.

کربلایی در خاتمه گفت : امیدواریم که این اقدام، مردم را در مقابله با مسائل حقوقی مختلف، پشتیبانی کرده و به تقویت اعتماد به نفس و حل مشکلات آنها کمک کند.

آیین تکریم و معارفه دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر

 آیین تکریم  دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر در سالن همایش فرمانداری  شهرستان برگزار گردید

 در ابتدای مراسم قرائت چند کلام از قرآن کریم توسط قاری ممتاز کشوری غلامحسن جهانگیری آغاز و صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام گردید.

علی اکبر رستمی دبیر سابق کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر گزارشی از عملکرد کانون های خدمت در زمینه های فرهنگی ،اجتماعی و درمانی برای حاضرین و مسئولین شهرستان در مراسم توضیحاتی را بیان کردند

 همچنین وی از کمک کانون خدمت رضوی شهرستان به نواحی و سطح شهرستان که کم برخوردار هستند توضیحاتی را بیان کردند.

در ادامه براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران توضیحاتی در خصوص جهاد تببین و نقش اجتماعی و سیاسی باید ایفا کنیم که حضرت آقا در مورد جهاد تببین توضیحاتی فرمودند و ما باید به خودمان نگاه کنیم ببینیم که جایگاه ما در این مسئله جهاد تببین چیست و چگونه است.

براتلو افزود:الان ما در آستانه دهه مبارک کرامت قرار داریم، دهه کرامت امسال با سال های دیگر متفاوت است و امسال  مشت‌های گره کرده و محکم خود را بر سر استکبار جهانی فرود می‌آوریم.

 براتلو مدیر کانون های خدمت رضوی استان تهران از خدمات و زحمات آقای علی اکبر رستمی در زمان مسئولیت سه ماهه در کانون خدمت رضوی شهرستان اسلامشهر تشکر و قدردانی نمودند 

و باتوجه به ظرفیت های موجود در شهرستان را یکی از مهمترین شهرستان های تهران که می تواند حوزه فعالیت خود را در سطح و حاشیه شهرستان گسترش دهد

سپس حسین حبیبی دبیر جدید کانون خدمت رضوی  شهرستان اسلامشهر ابراز امیدواری کرد و با کمک کانون های خدمت رضوی و خادمیاران شهرستان اسلامشهر بتوان فعالیت ها را گسترش داد

و در خاتمه مراسم با حضور مسئولین شهری و مدیر کانون خدمت رضوی استان تهران از علی اکبر رستمی تکریم و حسین حبیبی معارفه شد.

کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/ بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید

 در جلسه‌ای که با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برگزار شد، کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد و دبیر آن نیز معرفی شد.

این کانون بنا بر ابلاغیه آستان قدس رضوی و با هدف تقویت فعالیت‌های خادمیاران و یاوران رضوی شکل گرفته و امید است گام جدیدی در راستای خدمت‌رسانی کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برداشته شود.

در این جلسه «احمد صادقی» به عنوان دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران معرفی شد و وی در سخنان کوتاهی به بیان برنامه‌های این کانون برای دهه کرامت که از ۲۱ اردیبهشت سال جاری آغاز خواهد شد و تا روز ۳۱ اردیبهشت ادامه خواهد داشت، پرداخت.

ضرورت تربیت خادمان تمدن‌ساز

صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران نیز در این مراسم از معاونانش و دبیران کانون‌های تخصصی خواست تا با کانون شهرستان تهران همکاری کنند و زمینه شکل‌گیری هرچه سریعتر ستاد این کانون را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار داشت: امید است با تشکیل کانون شهرستان تهران مجموعه فعالیت‌ها در استان تهران با کیفیت بهتری انجام بگیرد و گسترش یابد.

براتلو بر این نکته هم تاکید کرد که کانون‌های خدمت رضوی باید خادمان و یاوران تراز تربیت کنند که در مکتب امام رضا (ع) و امام زمان (عج) بالنده باشند؛ چنین خادمانی قطعاً تمدن‌ساز خواهند بود.

ایرانیان با عملیات وعده صادق عزتمند شدند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملیات «وعده صادق» و پیروزی رزمندگان اسلام بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم منحوس کودک‌کش در عملیات موشکی و پهپادی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، ضربه سنگینی دریافت کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنبیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی غافلگیرانه بود که آن‌ها را با شکست مواجه کرد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد. این اتفاق بزرگ، عزت و افتخاری در بین ایرانیان به وجود آورد که امید است روز به روز در عرصه‌های گوناگون افزایش یابد.

براتلو تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها شکست رژیم صهیونیستی نبود، بلکه شکست حامیان آن رژیم یعنی آمریکا و برخی از کشورهای غربی نیز بود. همه آن‌ها تلاش کردند تا پهپادها و موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی نرسد اما به لطف خدا ضربات سنگینی به دو پایگاه بزرگ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی وارد شد و خسارت‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل کرد.

بزرگترین پرچم رضوی در تهران به اهتزاز درمی‌آید

احمد صادقی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران هم در بخش پایانی این مراسم با ابراز خوشحالی از کسب توفیق در کانون‌های خدمت رضوی ابراز امیدواری کرد که با یاری خادمیاران و یاوران رضوی بتواند به ترویج فرهنگ رضوی در شهرستان تهران بپردازد.

وی در خصوص برنامه‌های این کانون در دهه کرامت نیز گفت: در این دهه جشن ویژه امام رضایی‌ها، تشرف دختران به حرم حضرت معصومه (س)، اهتزاز پرچم رضوی در تمامی مناطق تهران و برافراشته شدن بزرگترین پرچم رضوی باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در منطقه عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در پایان جلسه از میثم جعفری معاونت خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی استان تهران به دلیل عملکرد خوب با اهدای لوحی تقدیر شد.

کارگاه آموزشی طرحواره های ناسازگار اولیه

کارگاه آموزشی با موضوع "مبانی و مفاهیم طرحواره های ناسازگار اولیه" در چهارشنبه امام رضایی برگزار شد.

 کارگاه آموزشی مبانی و مفاهیم طرحواره های ناسازگار اولیه، نحوه شکلگیری، عملکرد و تاثیر آنها بر روابط فرد با خود، دنیا و دیگران، توسط کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۲۱ تهران برگزار شد.

مریم باقری مسئول کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۲۱ تهران در این خصوص گفت: این کارگاه آموزشی در مرکز خیریه حامیان واقع در شهرک استقلال با تدریس کارشناس و خادمیار توانمند این حوزه آرزو سیفی و حضور قریب به ۲۰ نفر از بانوان متاهل سنین ۲۵ تا ۶۵ ساله برگزار شد.

وی در خصوص ضرورت برگزاری این کارگاه گفت: باتوجه به اینکه طرح واره های ناسازگار نقش مهمی در همه ابعاد زندگی ایفا می کنند و باعث عملکرد ناسالم فرد در زمینه های مختلف و اصلی زندگی از جمله انتخاب های مهم زندگی، تحصیل، ازدواج، شغل و... می شوند، برگزاری این کارگاه می تواند کمک کند تا فرد بتواند با چالشها و احساسات به روشی سازنده کنار بیاید و با انطباق پذیری بیشتر به روابط با خود، دیگران و دنیا به طور سالم بپردازد و از الگوهای مخرب تکراری دست بردارد.

باقری در پایان گفت: پیش ازین کارگاه های متعددی در زمینه های مختلف روانشناسی و خانواده توسط کانون مشاوره و مددکاری خدمت رضوی در سطح منطقه ۲۱ برگزار شده‌است.

ارائه خدمات پزشکی در هفته سلامت و در جوار شهدای مدافع سلامت توسط کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران

در چهارچوب هفته سلامت ۱۴۰۳ و با شعار "سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت"، کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با برپایی میز خدمت پزشکی در جوار مزار شهدای سلامت، به ارائه خدمات پزشکی و مشاوره به خانواده های معظم شهدا و شهروندان پرداخت.

 براتعلی شعبانی مسئول کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران در این باره اظهار داشت : هفته سلامت یک رویداد سالانه است که امسال با شعار «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» در حال برگزاری است. این هفته با هدف افزایش آگاهی مردم از اهمیت حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها برگزار می‌شود. برنامه‌های متنوعی در چهارچوب هفته سلامت ارائه می‌شود که شامل کمپین‌های آموزشی، سخنرانی‌ها، و فعالیت‌های جمعی است که هدف آن افزایش اطلاعات مردم در زمینه بهداشت و سلامت است.

در این راستا، کانون سلامت خدمت رضوی منطقه نوزده تهران با برپایی میز خدمت پزشکی در جوار مزار شهدای سلامت، به ارائه خدمات پزشکی و مشاوره به شهروندان پرداخت. موضوع فعالیت این میز شامل ویزیت ، انجام تست قند و فشار خون، مشاوره و روانشناسی، و مشاوره تغذیه بود.

شعبانی در خاتمه افزود : این خدمات با عشق و ارادت به شهیدان مدافع سلامت، برگزار شده است. این فعالیت نه تنها از تلاش‌ها و جانفشانی های پرسنل درمانی و بهداشتی تجلیل می‌کند بلکه به ارائه خدمات به شهروندان و بهبود وضعیت سلامت آنان می‌پردازد. این اقدام همچنین به گرامیداشت و یادبود شجاعت و تعهد این قهرمانان مدافع سلامت می‌پردازد که جان خود را در خطر می‌اندازند تا دیگران را از بیماری‌ها و خطرات بهداشتی حفظ کنند.

پرچم متبرک رضوی میهمان ویژه خانواده شهید بهرام بابا

در مراسم تجلیل و بازدید از خانواده شهید بهرام بابا پرچم متبرک رضوی میهمان ویژه این محفل شد.

خادمیاران رضوی منطقه ۲۱ تهران همزمان با چهارشنبه امام رضایی به خانه شهید بهرام بابا رفته و از خانواده این شهید معظم تجلیل و قدردانی کردند.

 محمدعلی شیخ محمدی مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۲۱ تهران ضمن اعلام این خبر گفت: این دیدار با حضور جمعی از خادمیاران رضوی و نوجوانان بسیجی در معیت پرچم متبرک رضوی انجام شد.

وی ادامه داد: فضای این مراسم ابتدا با ورود پرچم متبرک حرم رضوی و زمزمه صلوات خاصه حضرت رضا علیه السلام آکنده از عطر رضوی شد و پس از گفتگویی کوتاه با خواهر شهید دقایقی به ذکر مصیبت توسط مداح اهل بیت علیهم السلام پرداخته شد.

شیخ محمدی به نقل از خواهر شهید گفت: بهرام از سال ۶۷ تا سال ۹۶ مفقودالاثر بود و پیکر او در میان شهدای گمنام جای داشت. پس از توسل به حضرت زینب سلام الله علیها خوابی دیدم که پس از آن با مراجعه به معراج شهدا محرز شد که پیکر برادرم در میان شهدای گمنام است.

مسئول کانون ایثار و شهادت منطقه ۲۱ تهران گفت: در پایان پس از اقامه نماز جماعت در خانه این شهید بزرگوار با تقدیم یادبودی از خانواده ایشان قدردانی شد.

لازم بذکر است شهید بهرام بابا در سال ۱۳۶۷ در عراق در منطقه زبیدات به شهادت رسید و پیکر پاکش اسفند ۱۳۹۶ به میهن بازگشت و پدربزرگ این شهید، شیخ حسن زارعی نیز در زمره شهدای سال ۱۳۶۴ در منطقه پیرانشهر قرار دارد.

تجلی یاد حضرت ثامن الحجج(ع) با خدمت‌رسانی مددکاران کانون مشاوره در چهارشنبه‌های امام رضایی

 خادمیاران کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۴ با حضور پررنگ خود در مساجد به محبان حضرت رضا(ع) خدمات مشاوره‌ای ارائه دادند.

نیره تهرانی مسئول کانون مشاوره و مددکاری منطقه ۱۴ با بیان اینکه چهارشنبه‌ها وعده همه خادمیاران‌ برای تجلی‌بخشیدن به نام و یاد مقدس امام رئوف(ع) در فضای جامعه و در میان مومنین و دلدادگان آن حضرت است، اظهار داشت: مشاوران کانون مددکاری هم با استعانت از درگاه خداوند متعال و با هدف خشنودی حضرت ثامن الحجج(ع) با تمام‌ قوا به میدان خدمت‌رسانی قدم‌ می‌گذارند تا گرهی از مشکلات محبان آن حضرت بگشایند.

تهرانی با اشاره به اینکه عمده مددجویان و مراجعان

را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، گفت: خدمات مشاوره‌ای سبب ارتقاء آگاهی و رشد مهارت‌های زندگی و تعاملی افراد می‌شود و جامعه هدف ما که بیشتر خانواده‌ها هستند، با بهره‌گیری از دانش مددکاران با دقت بیشتری به شناسایی مشکلات خود و فرزندانشان می‌پردازند و برای آن‌ها چاره‌اندیشی می‌کنند.

وی در پایان گفت: مساجد امام جعفر صادق(ع)، فاطمیه دولاب، امام محمد تقی(ع)، خداداد و حسینیه جوانان حسینی پایگاه‌های ثابت خدمت‌رسانی متخصصان و مشاوران کانون مشاوره و مددکاری در چهارشنبه‌های منتسب به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) هستند و با عنایت حضرت حضور مستمر خادمیاران این‌ کانون پیامدهای مثبتی بر روند بهبود معضلات مراجعان داشته است.

کد خبر 1760592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha