راه مقابله با جنگ رسانه ای، رفع مشکلات داخلی و تحقق شعار سال است

حجت الاسلام کاظم صادقی مهم‌ترین راه مبارزه با جنگ رسانه ای را رفع مشکلات داخلی و تحقق به تمام معنای شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات داخلی و چشم‌ دوختن بر آرمان اصلی مقاومت مهم‌ترین فرصت برای پیروزی در این نبرد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۱۰ فروردین ماه) حجت الاسلام کاظم صادقی در خطبه های نماز جمعه جازموریان، گفت: یکی از بهترین فرصت هایی که خداوند متعال در شب های قدر در اختیار انسان قرار داده، فرصت دعا و طلب برای رحمت و بخشش است.

امام جمعه جازموریان افزود: پیامبر اکرم (ص) فرمود؛ رمضان ماه برکت، بخشش، رهایی از آتش جهنم و ماه هدایت به سمت بهشت است.

وی ضمن تسلیت پیشاپیش شهادت مولی علی (ع)، ابراز کرد: در میان اندیشمندان معاصر، رهبر حکیم انقلاب بر این باورند که یکی از ریشه‌های اصلی انحراف‌های پدید آمده در صدر اسلام به ویژه در حکومت امیرمؤمنان (ع)، انحراف خواص بوده است.

حجت الاسلام صادقی بیان کرد: خواص عصر ولایت و امامت امیرالمؤمنین (ع) به دلیل نفوذ فزاینده ناشی از سوابق درخشان‌ شان، وقتی از جبهه حق جدا شده و به جبهه باطل پیوستند، شمار زیادی از مردم را به انحراف کشاندند، آن چنان‌ که بنیان ارزش‌ها و باورهای اخلاقی و دینی جامعه صدر اسلام به آسانی فرو پاشید و باورهای ضد اخلاقی و گرایش‌های دنیوی و غیر دینی حاکم شد.

خطیب جمعه جازموریان اظهار کرد: امیرالمؤمنین (ع) در تحلیل وضعیت اسلام در این عصر تعبیر لطیفی دارند و می فرمایند؛ «مردم، جامعه اسلام را مانند پوستین وارونه به تن می‌کنند» لطافت این تشبیه در تحلیل جامعه آن عصر بدان جهت است که حکام ظالم، فاسق و فاجر برای نابودی اسلام و بی‌دین کردن مردم، اسلام را تحریف کرده وارونه نشان می‌دادند و ارزش‌ها و ضد ارزش‌ها را جابجا می‌کردند.

وی عنوان کرد: شناسایی و تحلیل دلایل لغزش خواص و چهره‌های خوش‌ سابقه در حکومت امیرالمؤمنین (ع) رهگذری برای تبیین نقش لغزش آنها در تضعیف حکومت آن حضرت و عبرت گرفتن از عملکرد آنها است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، خاطرنشان کرد: در بین تمام دعاهای عالم، ظاهرا ما فقط یک دعای واجب داریم «اهدنا الصراط المستقیم» و چون این دعا در متن سوره حمد است باید روزانه ۱٠ مرتبه آن را برای نماز خواندن تکرار کنیم این حکمت گویای این حقیقت است که اصلی‌ترین و ضروری‌ترین نیاز ما به عنوان انسان «هدایت» است.

امام جمعه جازموریان اضافه کرد: خدا که برای هیچ نعمتی بر ما انسان‌ها منت نگذاشته اما چون نعمت هدایت خیلی مهم و محوری است، می‌بینیم تنها برای نعمت هدایت بر ما منت گذاشته، این منت گذاری برای ارتقاء سطح درک و فهم ماست وگرنه خدا که نیازی به منت گذاشتن ندارد.

وی با اشاره به این که مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران جنگ رسانه ای را بزرگترین چالش و درگیری اصلی جبهه مقاومت دانستند، تصریح کرد: برای مواجهه قدرتمند با این چالش و حضور در میدان جنگ رسانه‌ای شناخت میدان نبرد، آرایش جنگی دشمن و تکنیک‌های آن ضروری است زیرا بدون شناسایی دشمن و نقاط قوت، ضعف، امکانات و شگردهای او نمی‌توان موفق بود.

حجت الاسلام صادقی ابراز کرد: گام دوم برای پیروزی در جنگ رسانه ای دشمن، امیدبخشی، نگاه روشن به آینده و نوید پی‌درپی پیروزی به‌ صورت حقیقی است.

خطیب جمعه جازموریان مهم‌ترین راه مبارزه با جنگ رسانه  ای را رفع مشکلات داخلی و تحقق به تمام معنای شعار سال برشمرد و خاطرنشان کرد: رفع مشکلات داخلی و چشم‌ دوختن بر آرمان اصلی مقاومت مهم‌ترین فرصت برای پیروزی در این نبرد است.

وی ادامه داد: پیروزی در این نبرد با تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی، توجه به بنگاهای تولیدی در قالب تعاونی، حمایت از کارآفرینان، اعتقاد به توانمندی‌های داخلی، توجه ویژه به بازار سرمایه و اصلاح ساختار بورس، توجه ویژه به اقتصاد دانش‌بنیان، اصلاح سیاست‌های ارزی، اصلاح روند خصوصی‌سازی و رفع انحصارات در اقتصاد تحقق پیدا خواهد کرد.

حجت‌الاسلام صادقی ضمن تبریک ۱۲ فروردین ماه روز جمهوری اسلامی، تاکید کرد: تنها راه ماندگاری جمهوری اسلامی الگو گیری محض از نهج البلاغه و سبک مدیریتی امیرمؤمنان علی (ع) است.

امام جمعه جازموریان خاطرنشان کرد: مکتب نهج‌البلاغه؛ شرط ادامه حیات انقلاب اسلامی است در نسخه شفابخش نهج البلاغه، سه مولفه اساسی تقوا، زهد و بصیرت برای ساحت‌های فردی و اجتماعی وجود دارد.

وی بیان کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به این امر اذعان دارند که اگر ما بخواهیم امروز انقلاب اسلامی را ادامه دهیم، یعنی آنچه به‌ معنای واقعی کلمه انقلاب اسلامی است بایستی اسلام را همه‌جانبه مراعات کنیم که نمودارش نهج البلاغه است.

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: مهمتر از همه به تعبیر امام خمینی (ره) «جمهوری اسلامی ایران، این هنر را کرده که بت‌های عظیم تخیلی را شکسته، رعب و وحشت را از دل مظلومان برداشته و در دل ستمگران گذاشته است و این خود از یک ملت بی‌عِدّه و عُدّه کافی، معجزه‌ای است که به ید قدرت الهی تحقق یافته است».

خطیب جمعه جازموریان با اشاره به همزمانی روز طبیعت با شهادت  مولی علی (ع)، گفت: همه محبین و ارادتمندان آن حضرت باید حرمت این روز را رعایت کنند.  

کد خبر 1756534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha