روز قدس؛ میعاد آزادگان جهان در دفاع از مظلومان

امام‌جمعه قم به فرارسیدن روز قدس اشاره کرد و بااهمیت جلوه دادن این روز گفت: روز قدس را مهم بدانید و جمعه آینده میعاد همه آزادگان جهان برای حمایت از مظلومان است که در غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله « علیرضا اعرافی» امروز ( جمعه دهم فروردین‌ماه) در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلا قدس برگزار شد با تأکید بر موضوع رعایت تقوای الهی گفت: باید در این ماه مبارک تقوای الهی را رعایت کنیم و بکوشیم تا جایی که می‌شود از برکات آن استفاده شود.

امام‌جمعه قم با اشاره به فرارسیدن شب قدر و لزوم بهره‌گیری از آن گفت: در قرآن کریم آمده است که "و ما ادراک ما لیله‌القدر" که این آیات نشان می‌دهد در ذات شب‌های قدر یک استعداد و ظرفیت ویژه برای پر کشیدن به آسمان و تقرب به خدا وجود دارد.

وی افزود: باید به هوش باشیم تا این سرمایه بی‌بدیل را از دست ندهیم و خود را آماده درک این فیض‌ها در شب‌های مبارک کنیم تا توفیق رسیدن به قله‌های شب قدر را داشته باشیم.

اعرافی با اشاره به شهادت حضرت علی(ع) گفت: آن حضرت(ع) مظلومیت بسیاری داشت و دشمنان نقشه‌های بسیاری برای خیانت به ایشان داشتند و باید از آن درس گرفته و در تداوم حاکمیت الهی بهره بگیریم.

همگان باید از نعمت ولایت پاسداری کنیم

امام‌جمعه قم به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: بعد از سالیان سال، اولین بار بود که این خورشید در سرزمین ایران بارید و حاکمیت خداوند جلوه‌گر شد و این ملت بزرگ ایران بود که در برابر قدرت‌های فاسد عالم ایستاد و از نظام اسلامی دفاع کرد.

وی گفت: خواص و عوام و مسئولان در برابر این نعمت مسئول هستیم و هیچ نعمتی بالاتر از نعمت ولایت و حاکمیت خدا بر سرزمین ایران نیست و باید این نعمت را پاس داریم و نسل به نسل جوانان ما پای این آرمان‌های بزرگ ایستادند.

ملت بزرگ ایران پای نظام اسلامی ایستاده‌اند

اعرافی گفت: ملت بزرگ ایران نعمت خدا را پاس داشتند و هیچ عذر و بهانه‌ای وجود ندارد که این نعمت را پشت کنیم و هیچ بهانه‌ای وجود ندارد و باید این خط و مسیر را ادامه داده تا استمرار یابد.

وی گفت: دشمنان این ملت و انقلاب بدانند که امروز مردم با همه سختی‌ها و گرفتاری‌های تحریم، پای نظام و اسلام و شهدا ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند که شما به اهداف شیطانی خود برسید و اسلام پابرجا خواهد بود.

دشمن با توطئه حجاب و عفاف را هدف قرار داده است

امام‌جمعه قم با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام گفت: جنگ ادراکی و ترکیبی شما راه به‌جایی نمی‌برد، شما امروز حجاب و عفاف را هدف قرار داده‌اید و مطمئن باشید که زنان قهرمان ما و این جامعه مؤمن از این موانع عبور می‌کند، امروز شما حجاب و عفاف را به‌عنوان پرچم‌های ارزش‌های الهی هدف گرفته‌اید و حتماً آن اقلیت هم بیدار می‌شوند و فضای نورانی امربه‌معروف بر این مشکلات فائق خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم پای آرمان‌های خود ایستاده‌اند و ایران اسلامی می‌ماند و مسئولان و مردم در مسیر اسلام حرکت خواهند کرد و از این آرمان‌ها دفاع می‌کنند و فریب جنگ ادراکی و زنجیره‌های دشمنان را نمی‌خوریم.

اعرافی تأکید کرد: مسئولیت روحانیت و نخبگان و مسئولان سخت است، ولی راه واضح است و باید از موانع عبور کرده و در مسیر درست حرکت کنیم.

پیشرفت جامعه به رفع مشارکت مردم گره‌ خورده است

امام‌جمعه قم با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شد گفت: جهش تولید با مشارکت مردم را ایشان تأکید کردند که تلاش‌هایی در این زمینه شده که در استان قم نیز اقداماتی صورت گرفته اما درعین‌حال باید بدانیم که پیشرفت در عرصه اقتصاد به مشارکت مردم گره‌خورده است، کار دولت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، حمایت و پشتیبانی و نظارت بر سلامت و تأمین عدالت است و مابقی کار باید دست بازار و صنعت و مردم باشد.

اعرافی افزود: هدف دولت و دستگاه‌ها این است که کار را برای پیشرفت تولید آماده کنند، البته تحریم‌ها را داریم اما باید با حکمت و کارشناسی، مردم و مسئولان دست‌به‌دست هم داده تا گره‌های صنعت و بازرگانی باز شود و حضور ارزشمند مردم برای پایه‌ریزی اقتصادی فراهم شود.

وی گفت: هم در فرهنگ و اقتصاد و سیاست، این بدنه مردم است که می‌توانند گره‌ها را باز کنند، اگر با نظارت دولت همین موضوع خودرو را به دست مردم بدهیم، گره باز می‌شود، از تلاش‌های صورت گرفته تشکر می‌کنیم اما باید تلاش شود.

امام‌جمعه قم گفت: کاهش پول ملی و سنگینی گرانی‌ها مشکلاتی است که مردم با آن مواجه هستند که باید در راستای رفع آن تلاش کرده و مشکلات را با کمک مردم برطرف کرد.

روز قدس میعادگاه دفاع از مظلومان است

اعرافی به فرارسیدن روز قدس اشاره کرد و بااهمیت جلوه دادن این روز گفت: روز قدس را مهم بدانید و جمعه آینده میعاد همه آزادگان جهان برای حمایت از مظلومان است که در غزه به شهادت رسیدند.

وی گفت: میعادگاه ما روز جمعه آینده است و باید ایران و جهان نشان دهد که در کنار مظلومان است و با حضور پرشور خود از ملت مظلوم فلسطین و غره دفاع خواهند کرد.

امام‌جمعه قم در پایان خطبه دوم، جملاتی را به‌صورت عربی در اهمیت روز قدس بیان کرد.

کد خبر 1756542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha