برگزاری برنامه شاخص شب‌های قدر در مسجد جامع ملایر

حجت الاسلام رستمی گفت: برنامه شاخص شب های قدر در مسجد جامع شهر ملایر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام روح الله رستمی، در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان، از شهرستان ملایر گفت: در ۸۰ مسجد و حسینیه، بقاع متبرکه و مکان های دیگر شهرستان مراسم احیای شب های قدر برگزار می‌شود.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه برنامه شاخص شهرستان در شب های قدر در مسجد جامع شهر ملایر است افزود: برگزاری مراسم احیا، اعمال شب های قدر، عزاداری و سینه زنی، توزیع نذورات، افطاری‌های ساده و اطعام دهی به خانواده‌های نیازمند و روزه داران از برنامه های شب های قدر در ملایر با همکاری هئیت های مذهبی شهرستان است.

وی به اعزام ۱۸۰ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهرستان ملایر در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: این مبلغان در همه مساجد شهری و روستایی و ... برنامه های شب های قدر را خواهند داشت.

رستمی با اشاره به تقارن سالروز شهادت حضرت علی(ع) و ۱۳ فروردین ماه روز طبیعت افزود: در این زمینه جلسه‌ای با مسئولان شهرستان داشتیم و قرار شد برنامه های مختلفی از جمله برپایی خیمه های معرفت، برگزاری مراسم ویژه سالروز شهادت امام علی(ع) و...  با همکاری تشکل های دینی و هئیت های مذهبی را داشته باشیم.

 وی با بیان اینکه در شب های قدر برنامه‌های مختلف دیگری نیز در سطح مساجد شهرستان ملایر برگزار می شود تصریح کرد: افطاری‌های ساده، اطعام دهی به نیازمندان با تاسی از حضرت علی(ع)، تهیه بسته‌های معیشتی توسط خیران و مسئولان هئیت‌های مذهبی برای خانواده‌های نیازمند و توزیع نذورات از دیگر برنامه های مساجد ملایر در شب های قدر است.

رستمی همچنین از برگزاری مراسم اعتکاف رمضانیه در ملایر خبر داد و تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف رمضان امسال در روزهای ۱۵، تا، ۱۷ فروردین ماه در دهه پایانی ماه رمضان در دو مسجد جامع ویژه خواهران و مسجد امام حسین(ع) ویژه برادران برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه علاقمندان به حضور در این مراسم معنوی می‌توانند از ۹ تا ۱۲ فروردین ماه به مسجد جامع، حوزه علمیه خواهران و اداره تبلیغات اسلامی ملایر مراجعه کنند گفت: در ماه رجب نیز ۱۳ مسجد شهرستان ملایر مراسم اعتکاف برگزار شد.

رستمی همچنین به اجرای طرح کشوری مسطورا(زندگی با آیه ها) اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در سطح شهرستان به خوبی در حال اجرا است.

 وی با اشاره به استقبال خوب اقشار مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان از این طرح افزود: در این زمینه پوسترها و بروشورهایی با ارائه محتوای قرآنی به همت روحانیون و مربیان قرآنی تهیه و در اختیار شرکت کنندگان قرار گرفته شده و همچنین مسابقات مختلف قرآن نیز برای شرکت کنندگان در طرح برنامه ریزی شده که جوایز مختلفی به برگزیدگان اهدا می‌شود.

کد خبر 1756543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha