شب قدر، ظرف نزول قرآن صامت است

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه ماه رمضان، ماه نزول کتاب‌های آسمانی است، گفت: شب قدر، ظرف نزول قرآن صامت بوده و وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نیز نزول ۱۱ قرآن ناطق و امامان معصوم علیهم السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین«سیدرحمت الله سیادت» ظهر امروز(۱۰فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فضایل شب‌های قدر از نظر قرآن و حضرات معصومین علیهم السلام اشاره و اظهار کرد: خداوند متعال در سوره قدر آیه «۳» فرمودند:«لیله القدر خیرمن الف شهر، شب قدر بهتر از هزار ماه است».

امام جمعه شهر پاتاوه با اشاره به اینکه قلب شهر رمضان لیله القدر است، گفت: حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند «قلب ماه رمضان شب قدر می‌باشد».

وی ادامه داد: در حدیث طولانی از رسول اکرم (ص» آمده است : «حضرت موسی علیه السلام به خداوند متعال عرض کرد خدایا !(مقام و قربت را خواهانم). خداوند متعال فرمودند: قرب من برای کسی است که در شب قدر بیدار ماند. عرضه داشت :خدایا !(رحمتت را خواستارم). پاسخ آمد :(رحمت در ترحم بر مساکین در شب قدر است). گفت :خدایا !(جواز عبور از صراط می‌خواهم). پاسخ آمد:( رمز عبور از صراط صدقه دادن در شب قدر است).عرض نمود:خدایا !(بهشت و نعمت‌های آن را می‌طلبم ).پاسخ آمد:( تسبیح گفتن در شب قدر است )عرضه داشت :(پروردگارا ،خواهان نجات از آتش دوزخم ).پاسخ آمد:( رمز نجات از دوزخ استغفار در شب قدر است) درپایان گفت :خدایا !(رضای تو را می‌طلبم). پاسخ آمد:( کسی مشمول رضای من است که در شب قدر نماز بگذارد). وی بنقل از پیامبر اسلام افزود: هرکس ،شب قدر را احیا بدارد ،تا سال آینده عذاب از او برداشته می‌شود. و هر که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی شب قدر را به عبادت بگذراند،گناهان گذشته اش آمرزیده می‌شود.

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی نماز ابتدا با تسلیت و گرامیداشت در پیش بودن شب قدر، «۱۹رمضان»، سالروز ضربت خوردن حضرت علی (ع) شب قدر،را شب شکرانه بزرگترین نعمت الهی یاد و تصریح کرد: جبرئیل امین(ع) در شب ضربت خوردن حضرت امام علی علیه السلام، ناله و فریاد زد: «والله ارکان هدایت یعنی حضرت امام علی علیه السلام در هم شکست و تاریک شد، ریسمان محکم الهی کشته شد. لذا هدایت، بزرگترین و محوری‌ترین نعمت خداوند است.

امام جمعه شهر پاتاوه یادآور شد: در بین تمام دعاهای عالم، یک دعای واجب داریم( اهدنا الصراط المستقیم )خدایا ما را به راه مستقیم هدایت کن که باید روزانه ۱۰ مرتبه آن را برای نماز خواندن تکرار کنیم.

وی ادامه داد: تنها نعمتی که در قرآن خداوند بر مخلوقاتش منت گذاشت هدایت و بعثت، پیامبر اسلام (ص)است.

حجت الاسلام سیادت با بیان اینکه هدایت نیازمند هادی است، از قول خداوند متعال در قرآن، گفت:(ولکل قوم هاد) برای هر قومی هادی است .

خطیب نماز جمعه پاتاوه با بیان اینکه ماه رمضان، ماه نزول کتاب‌های آسمانی است، گفت: شب قدر، ظرف نزول قرآن صامت بوده و وجود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، نیز نزول ۱۱ قرآن ناطق و امامان معصوم علیهم السلام است.

وی از لسان امام صادق علیه السلام ادامه داد: «هرکس فاطمه زهرا را خوب بشناسد و معرفت پیدا کند، شب قدر را درک می‌کند».

حجت الاسلام سیادت در بخشی دیگر از خطبه سیاسی، با تبریک مناسبت ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی و سالروز فتح مکه، امام علی علیه السلام را نخستین بنیانگذار جمهوری اسلامی دانست و گفت: در مورد خلافت شصت و نه ماهه آن حصرت به اجماع مهاجر و انصار بر حاکم شدنش بر مردم مسلمان جهان، از قانون اساسی یعنی ( قرآن مجید، فقه و حقوق اسلامی)، جمهوری اسلامی را تشکیل داد.

امام جمعه شهر پاتاوه از لسان امامین انقلاب، روز جمهوری اسلامی را روز عید ملت دانست و بیان کرد: اسلام پایه و همه محتوای انقلاب ما است، اسلام متکی به قرآن، اسلام، معارف نبوی و معارف اهل بیت علیهم السلام است و نظام جمهوری اسلامی محصول تلاش عظیم امام و امت است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس اشاره کرد و گفت: معظم له فرمود «مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام، عزت بخشیده است، جمهوری اسلامی ایران، در حمایت از فلسطین و غزه، تردید نخواهد کرد. اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است».

کد خبر 1756545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha