شب قدر؛ قلب تپنده ماه مبارک رمضان| نهج البلاغه بخوانیم

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه ماه رمضان قلب دارد، قلب تپنده این ماه شب قدر است، برلزوم حفظ حرمت شب های با فضیلت قدر در نوروز امسال به ویژه روز طبیعت تاکید کرد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مصلی امام خمینی (ره) به اهمیت تقوا پیشه کردن اشاره و اظهار کرد: باز هم شما خوبان و خودم را به تقوای خدا سفارش و توصیه می‌کنم.

وی با بیان اینکه اگر به بزرگی خدا توجه کنیم قطعا گناه نمی‌کنیم، افزود: فلسفه توجه به بزرگی و بزرگداشت خدا همین است، خدای بزرگ در آیه ۱۱ سوره مبارکه اسرا می‌فرماید: «خدا را بزرگ شمار و به بزرگی توصیف کنید.»

 حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: مولایمان امیرالمومنان علی(ع) فرمودند: «مشغول جهاد با نفس شوید تا به سعادت برسید، کسی که هوای نفس بر او غالب باشد به هدایت نمی‌رسد، باید با سلاح تقوا و ایمان با هوای نفس مقابله کنیم تا به سعادت برسیم.»

 وی با بیان اینکه لیالی قدر را پیش رو داریم، افزود: این ایام را قَدر بدانیم، خدای بزرگ در آیه ۱۳۳ سوره مبارکه آل عمران فرمودند: «بشتابید به سوی اینکه از خدا آمرزش و رضایت بگیرید، شب‌های قدر با قرآنی که روی سر می‌گذاریم و توسلی که از ائمه و اهل بیت (ع) داریم آمرزیده شویم.»

حجت الاسلام محمدی لائینی بیان کرد: بهترین کار در شب های قدر خواندن دعای سلامتی امام زمان (عج) است، باید توجه و یاد حضرت ولی عصر(عج) در دل‌های ما همیشه به‌ویژه شب‌های قدر زنده باشد.

وی به اهمیت ترویج وقف مهدوی اشاره کرد و گفت: در جامعه باید موقوفاتی باشد که فرهنگ مهدویت را تقویت کند چرا که در این زمینه و ترویج قرآن بسیار کم موقوفات داریم، خیرین و متمکنین خوب است اموال و دارایی‌های خود را وقف این دو مهم کنند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فرموده امام صادق (ع)، تصریح کرد: ماه رمضان قلب دارد، قلب تپنده این ماه شب قدر است.

وی خطاب به مردم، نهادها، اصناف و دستگاه‌های اجرایی خواستار حفظ حرمت ایام با فضیلت قدر در نوروز امسال شد و  خاطرنشان شد: روز شهادت علی (ع) روز نهج البلاغه است این کتابی که بهترین نصایح حکیمانه و سعادتبخش را در سه بخش کلمات، حکمت‌ها و نامه‌ها جمع کرده است، باید در رابطه نهج‌البلاغه‌خوانی فرهنگسازی شود، تدریس آن را داشته باشیم و بالاخره برای این کتاب بزرگ باید کار کنیم.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه امسال ۱۳ فروردین روز طبیعت با روز ۲۱ ماه مبارک رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع) مصادف شده، گفت: حال ما نمی‌گوئیم چه کار کنید چه کار نکنید چون می‌دانیم مردم ما براساس اعتقاد و احساسات پاکی که نسبت به اهل بیت (ع) دارند وظیفه‌شناس هستند و کارهایی که با شان و شئون امیرالمومنین علی (ع) ناسازگار باشد قطعا انجام نمی‌دهند اما باز هم توصیه و تذکر شاید خوب باشد، حضور در طبیعت خوب است به شرطی که به فطرت پاک و خدایی، سلامت معنوی و حفظ نعمات خدا آسیب‌هایی همچون ریختن زباله و پهن کردن بساط ابتذال و ... ختم نشود.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی نعمتی بود که خداوند بعد از هزار و چهارصد سال به ما عنایت کرده، خود حکومت علی (ع) مصداق جمهوری اسلامی بود، اولین جمهوری اسلامی را امام علی (ع) تشکیل داد، البته حکومت خود پیامبر (ص) هم مصداق جمهوری اسلامی بود، جمهوری اسلامی ما هم برگرفته از آن است، مردم ما برای داشتن آن خیلی رنج کشیدند و تلاش کردند، ۲۳۰هزار شهید نثار کردند.

خطیب جمعه ساری گفت: دشمنان انقلاب اسلامی درصدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و به پیروان نفهم‌تر از خودشان وعده می‌دهند که شش ماه دیگر، یک سال دیگر کار جمهوری اسلامی تمام است به لطف خدا جمهوری اسلامی پایدار خواهد ماند و  به مدد خداوند متعال، نظام سلطه آمریکایی در حال فروپاشی است.

کد خبر 1756553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha